کد خبر: 45290
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 27 بهمن 1400 - 10:24

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

مشاور کتابخانه‌های عمومی کالیفرنیا عنوان کرد:

ارائه آموزش‌های مستمر به نیروهای داوطلب در کتابخانه‌ها

منبع : لیزنا
مشاور کتابخانه‌های عمومی کالیفرنیا، در نوزدهمین پیش‌نشست اولین همایش بین‌المللی «فعالیت داوطلبانه» نسبت به ارائه آموزش‌های مستمر به نیروهای داوطلب در کتابخانه‌ها با هدف افزایش کارآیی تاکید کرد.
ارائه آموزش‌های مستمر به نیروهای داوطلب در کتابخانه‌ها

به گزارش لیزنا، کارلا لین؛ مشاور کتابخانه‌های عمومی کالیفرنیا، در نوزدهمین پیش‌نشست اولین همایش بین‌المللی «فعالیت داوطلبانه» که به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تبیین جایگاه نیروهای داوطلب در کتابخانه کالیفرنیا و ایجاد صرفه‌جویی اقتصادی با به‌کارگیری این نیروها گفت: بهره‌مندی از نیروهای داوطلب در کتابخانه‌ها اقدامی موثر و مثبت برای هر سازمانی است.

وی افزایش ارتباط کتابخانه‌ها با افراد جامعه،کمک به کارکنان رسمی در انجام وظایف محوله و استفاده از مهارت‌های خاص را از ثمرات حضور نیروهای داوطلب در کتابخانه‌ها برشمرد.

کارلا لین، به ضرورت تثبیت نیروهای داوطلب و ایجاد انگیزه در آنان با در نظرگرفتن مشوق‌ها و ارائه آموزش‌های مستمر به‌منظور افزایش کارآیی آنان در نقش خود تاکید کرد.

وی ضمن تاکید بر شرح وظایف محوله برای نیروهای داوطلب، با اشاره به علاقه‌مندی برخی معلولین به فعالیت در کتابخانه‌ها، پیشنهاد بهره‌مندی از نیروهای داوطلب به‌صورت آنلاین و از راه دور را ارائه کرد.

 لین افزود: با ایجاد یک وب‌سایت رسمی برای نیروهای داوطلب، می‌توان این امکان را برای هر فرد علاقه‌مند برای فعالیت در کتابخانه فراهم کرد.

وی برگزاری کلاس‌های آموزشی به‌منظور توجیه کارکنان کتابخانه و نیروهای داوطلب و تشریح جایگاه و وظایف آنان را از راهکارهای موثر در رفع تضاد بین آنان برشمرد.