کد خبر: 45458
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 26 اسفند 1400 - 15:22

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

نشست «مدرسه جهادی خواندن» برگزار شد

منبع : لیزنا
طراح و مجری «مدرسه جهادی خواندن»، شناسایی استعداد دانش آموزان مناطق کم برخوردار را نیازمند راه اندازی پویشی داوطلبانه عنوان کرد.
نشست «مدرسه جهادی خواندن» برگزار شد

به گزارش لیزنا، کاظم رستمی؛ در بیست و سومین نشست اولین همایش بین‌المللی«فعالیت‌های داوطلبانه؛ فرصتی برای پویاسازی و توسعه خدمات در کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مراکز آرشیوی»، با اشاره به فعالیت‌های مردمی صورت پذیرفته در مدرسه جهادی خواندن برای شناسایی استعدادها، توسعه این طرح را نیازمند همکاری هایی از نوع داوطلبانه عنوان کرد.

وی اجرای این طرح در منطقه بشاگرد و استقبال دانش‌آموزان بسیاری از کلاس‌های نقاشی، داستان‌نویسی، شعر، خوشنویسی و دیگر فعالیت‌های فرهنگی را ثمره نوعی از فعالیت های داوطلبانه برشمرد.

این فعال جهادی، دانش آموزان عضو کتابخانه‌های عمومی مناطق کم‌برخوردار را مخاطب اصلی طرح مدرسه جهادی خواندن عنوان کرد و افزود: این طرح علاوه بر شناسایی استعداد و علایق دانش‌آموزان، تاثیربه‌سزایی بر نوع رفتار آنان و افزایش انگیزه در رسیدن به خواسته‌هایشان دارد.

در ادامه این نشست؛ حامد محقق دیگر طراح و مجری طرح «مدرسه جهادی خواندن»، قبولی بسیاری از دانش آموزان در بهترین رشته‌های دانشگاهی را از تاثیرات و نتایج این طرح که بر پایه همکاری های داوطلبانه فرهنگی صورت گرفته است دانست و تاکید کرد: در این طرح به‌دنبال پرورش افرادی هستیم که دغدغه‌ رفع مشکلات منطقه خود را داشته باشند.

وی بر لزوم استمرار فعالیت‌های مردمی از جنس فرهنگی وگسترش آن به‌منظور تاثیرگذاری و اعتلای جامعه تاکید کرد.

محقق به حمایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و همکاری اهالی فرهنگ و هنر از این طرح اشاره کرد و خواستار همراهی ارگان‌های دولتی از اینگونه فعالیت‌های مردم نهاد شد.