کد خبر: 45790
تاریخ انتشار: دوشنبه, 02 خرداد 1401 - 14:24

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

نمایشگاه «در قلمرو خطاطان» افتتاح شد

منبع : لیزنا
همزمان با هفته میراث فرهنگی با حضور قائم مقام آستان قدس رضوی نمایشگاه «در قلمرو خطاطان» در نگارخانه موزه مرکزی آستان قدس رضوی افتتاح شد.
نمایشگاه «در قلمرو خطاطان» افتتاح شد

به گزارش لیزنا، نمایشگاه «در قلمرو خطاطان»  با حضور عبدالحمید طالبی، رئیس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی و سید جوادموسوی مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی در نگارخانه موزه مرکزی آستان قدس رضوی افتتاح شد.

در این نمایشگاه 34 تابلو از آثار هنر خطاطان دوره‌های تیموری، صفوی، قاجار و معاصر موجود در گنجینه رضوی در معرض نمایش گذاشته شد.

آثار میرعلی هروی از هنرمندان دوره تیموری، میرعمادالحسنی که هنر خط نستعلیق را به تعالی رساند و درويش عبدالمجید طالقانی بزرگترین خوشنویس خط شکسته‌ نستعلیق در تاریخ خوشنویسی ایران از هنرمندان به نام دوره صفوی از جمله نفایس هنر خطاطی است که در این نمایشگاه در معرض بازدید قرار گرفته است.

همچنین در این نمایشگاه بازدیدکنندگان می‌توانند از آثار خطاطی هنرمندان دوره قاجار همچون ميرزا غلامرضا اصفهانی، ميرزا محمد کاظم، سیدعلی گلستانه، ملک محمد قزوینی و ميرزا مهدي حکیم و آثار هنری هنرمندان معاصر همچون  سيد حسن میرخانی و مصطفی مهدیزاده دیدن کنند.

این نمایشگاه از 2 الی 9 خرداد ماه در نگارخانه موزه رضوی واقع در صحن کوثر از ساعت 9 تا 12 پذیرای بازدیدکنندگان است.