کد خبر: 46099
تاریخ انتشار: سه شنبه, 04 مرداد 1401 - 14:22

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

فراخوان پنجاهمین کنفرانس انجمن کتابداران خاورمیانه منتشر شد

منبع : لیزنا
فراخوان پنجاهمین کنفرانس انجمن کتابداران خاورمیانه با عنوان «انجمن کتابداران خاورمیانه یادگیری از گذشته و نگاه به آینده» منتشر شد.
فراخوان پنجاهمین کنفرانس انجمن کتابداران خاورمیانه منتشر شد

به گزارش لیزنا، به گزارش لیزنا،‌ لیلی سیفی، عضو هیات علمی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه بیرجند با اعلام این خبر گفت:  از سال 1972، زمانی که انجمن کتابداران خاورمیانه به طور رسمی شکل گرفت، جامعه کتابداران خاورمیانه به طور نظامند برای ایجاد جامعه خود، توسعه مجموعه ها، حفظ و افزایش دسترسی به منابع، و ارائه پشتیبانی تحقیقاتی و آموزشی برای کاربران در این زمینه تلاش کرده است. در طول این 50 سال، و حتی قبل از آن، بسیاری از کتابداران برجسته راه را در میان ایده‌های بسیاری برای پروژه‌ها هموار کردند و به دستاوردهایی در تاریخ انجمن رسیدند، که تأثیر زیادی بر زمان حال داشته و آینده انجمن را شکل خواهد داد. انجمن کتابداران خارومیانه در طول 50 سال گذشته، به عنوان انجمنی در جهات مختلف به عنوان جامعه ای توسعه یافته و قوی در همه زیر شاخه های کتابداری خاورمیانه، در راستای انجام پروژه های متعدد و همکاری با سایر سازمان ها و انجمن ها به توسعه قابل توجهی دست یافته است.

کنفرانس امسال دستاوردهای انجمن کتابداران خاورمیانه در 50 سال گذشته را انعکاس خواهد داد و مشتاقانه منتظر راه های برای سرمایه گذاری برای آینده است.

کنفرانس انجمن کتابداران خاورمیانه با عنوان «پنجاهمین سالگرد: انجمن کتابداران خاورمیانه یادگیری از گذشته و نگاه به آیند» به صورت حضوری (در دنور) و به صورت آنلاین بین 29 نوامبر و 1 دسامبر، ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر به وقت آمریکا برگزار می شود.

محورهای مرتبط با موضوع کلی کنفرانس به شرح زیر است:

-حرفه کتابداری خاورمیانه: تاریخ و آینده در زمینه مطالعات منطقه ای کتابداری؛

-حرفه و مسائل جهان: جنگ ها و درگیری ها، همه گیری، تنوع، برابری، شمول، تعلق و موارد دیگر؛

-تحول دیجیتال در خاورمیانه: برنامه ریزی برای آینده؛

-همکاری ملی و بین المللی برای مجموعه ها و خدمات خاورمیانه؛

-فهرست نویسی و خدمات فنی: توسعه ها و پروژه ها برای کشف بهتر؛

-چاپ در خاورمیانه: روندهای جدید، مسائل، راه حل ها و نقش فروشندگان؛

-تحلیل و ارائه داستان های جذاب از ارزش منابع خاورمیانه.

راهنمای ارسال:

چکیده ها باید به صورت الکترونیکی از طریق فرم آنلاین تا 26 ماه اوت چهارم شهریور ماه ارسال شود.

زمان اعلام چکیده های پذیرفته شده:  9 سپتامبر، 18 شهریور ماه

چکیده ها باید بین 250-300 کلمه محدود شوند.

برای هرگونه سوال یا اطلاعات بیشتر، لطفاً با ایمیل کمیته کنفرانس به آدرس این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید تماس بگیرید. برای مطالعه فراخوان کامل به انگلیسی به آدرس صفحه کنفرانس مراجعه کنید.