کد خبر: 46645
تاریخ انتشار: جمعه, 27 آبان 1401 - 09:24

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

نشست معرفی خدمات دیجیتال کتابخانه ملی برگزار می‌شود

منبع : لیزنا
نشست معرفی خدمات دیجیتال کتابخانه ملی ایران به همت معاونت پژوهش و منابع دیجیتال این سازمان برگزار می شود.
نشست معرفی خدمات دیجیتال کتابخانه ملی برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا، نشست معرّفی خدمات دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران روز شنبه 28 آبان ماه، ساعت 10 در اندیشگاه فرهنگی این سازمان برگزار می‌شود.

در این نشست، که به همت معاونت پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران برگزار می شود، سامانه‌های دیجیتال و محتواهای دیجیتال آنلاین و شرایط استفاده از آنها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

علیرضا انتهائی مدیرکل پردازش منابع و فنّاوری‌های دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران، مطالبی درخصوص منابع و خدمات سامانه هایی همچون سامانه منابع دیجیتال که عمدتاً دربرگیرنده نسخ خطّی، اسناد آرشیوی، منابع غیر کتابی (عکس، پایان‌نامه، اعلامیه، نقشه و غیره)، کتاب های چاپی نفیس و کتاب های چاپ سنگی دیجیتال است را ارائه خواهد کرد.

در این نشست همچنین سامانه نشریات ایران (سنا) که دارای نشریات دیجیتال شده در چهار دوره قاجار، پهلوی اول، پهلوی دوم و پس از انقلاب اسلامی و نشریات لاتین است، سامانه ایران ژورنالز که دارای مقالات علمی منتشر شده در کشور است،‌ سامانه کتابخانه ملّی کودکان و نوجوانان دربرگیرنده کتاب های الکترونیکی کودکان و نوجوانان است، سامانه شبکه کتابخانه‌های کشور که فهرستگانی از منابع موجود در کتابخانه‌های کشور است، فهرستگان نسخ خطّی و سامانه شبکه مراکز اسناد کشور، معرفی خواهد شد.

شرکت در این نشست برای عموم علاقه مندان و اعضای کتابخانه ملّی آزاد است.