کد خبر: 47521
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 14 تیر 1402 - 10:23

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

اعلام برگزیدگان ایرانی جایزه بین‌المللی انجمن علوم اطلاعات و فناوری امریکا

منبع : لیزنا
چهار نفر از دانش‌آموختگان ایرانی رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی موفق به کسب جایزه بین‌المللی (InfoShare Award) انجمن علوم اطلاعات و فناوری امریکا و عضویت در کارگروه «مسائل حوزه اطلاع‌رسانی بین‌الملل» در سال ۲۰۲۳ شدند.
اعلام برگزیدگان ایرانی جایزه بین‌المللی انجمن علوم اطلاعات و فناوری امریکا

به گزارش لیزنا، در سال 2023، ده نفر برنده این جایزه شده اند که از این ده نفر، 4 نفر از کشور ایران بوده اند. براساس ایمیل دریافتی از طرف مسئول کمیته برگزاری این رویداد (Dr. Muhammad Tariq) برندگان پس از یک فرآیند گزینش گسترده براساس بررسی رزومه پژوهشی -اجرایی و تعیین میزان علاقمندی و توانمندی ایشان در بین افراد مختلف انتخاب شده اند.

انجمن علم اطلاعات و فناوری انجمنی تخصصی با قدمت ۸۰ ساله است که با همکاری OCLC و ALA به صورت ویژه در حوزۀ فناوری اطلاعات فعالیت می کند. هدف این انجمن رفع شکاف دانشی میان حرفه و پژوهش (نظر و عمل) در موضوعاتی همچون روش‌های ذخیره و بازیابی، مدیریت، آرشیوهای باز، تحلیل داده‌ها و اشاعه اطلاعات از طریق انتشار نشریه تخصصی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، سمینارها و مشاوره‌های اطلاعاتی است.

تلاش هزاران محقق، استاد دانشگاه، پزشک و دانشجو از سراسر دنیا در زمینه علوم و فناوری اطلاعات این انجمن را به بخش مهمی از توسعه حرفه‌ای تبدیل کرده است.

با توجه به دامنه موضوعی و هزینه قابل توجه، اعضای انجمن غالباَ از کشورهای توسعه یافته هستند. در چند سال اخیر جایزه‌ای با عنوان Infoshare Award   برای کشورهای در حال توسعه تعیین شده است که براساس آن از فعالیت‌های حرفه‌ای و آموزشی تأییدشدۀ این افراد به ASIS&T از نظر مادی و معنوی حمایت خواهند شد.

دکتر معصومه نیک‌نیا، دکتر سیما اسماعیل‌زاده، دکتر خدیجه مرادی و دکتر مهدی رحمانی از دانش‌آموختگان رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی در میان ۱۰ نفر از برگزیدگان کشورهای درحال توسعه در انجمن علوم اطلاعات و فناوری (ASIS&T) امریکا، موفق به کسب جایزه بین‌المللی (InfoShare Award) این انجمن و عضویت در کارگروه «مسائل حوزه اطلاع‌رسانی بین‌الملل» (SIG-III) در سال ۲۰۲۳ شدند.

دکتر رحمانی پیشتر نیز به عنوان اولین ایرانی برگزیده جایزه جورج عطیه 2021 شده بود. وی همچنین دانشجوی نمونه کشوری، جوان برتر کشور و برگزیده جایزه پسادکتری شهید چمران بوده است.

برچسب ها :