کد خبر: 47956
تاریخ انتشار: سه شنبه, 23 آبان 1402 - 09:04

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

برگزاری نشست «نقش‌های نو کتابداران در عصر دیجیتال»

منبع : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی نودونهمین نشست کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری با موضوع «نقش‌های نو کتابداران در عصر دیجیتال» برگزار می‌شود.
برگزاری نشست «نقش‌های نو کتابداران در عصر دیجیتال»

به گزارش لیزنا، این نشست روز سه‌شنبه ۲۳ آبان، ساعت ۱۴تا ۱۶ در کتابخانه مرجع با حضور اساتید برجسته کتابداری سیدمهدی طاهری و مهدی علیپورحافظی برگزار خواهد شد.

در دنیای مدرن و در عصر دیجیتال، کتابخانه‌ها نیز دستخوش تغییرهای زیادی می‌شوند و از ویژگی‌ها، امکان‌ها و ساختار متفاوتی نسبت به گذشته برخوردار خواهند بود. این دگرگونی‌ها که همچنان با شتاب ادامه دارد، حاصل پیشرفت‌ها و دستاوردهایی است که طی سال‌های اخیر در حوزه فناوری اطلاعات به دست آمده است.

مهم‌ترین مزیت کتابخانه دیجیتالی نسبت به کتابخانه‌های سنتی این است که کتابخانه‌های دیجیتالی در ارائه اطلاعات، محدودیت زمانی و مکانی ندارد و دسترسی محققان به منابع اطلاعاتی را با سرعت بیشتری فراهم می‌کنند؛ بنابراین سوق دادن کتابخانه‌های سنتی به سوی کتابخانه‌های دیجیتالی، امر بسیار مهمی است.

در این میان و در عصر دیجیتال، چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی کتابداران چیست و شیوه عملکرد آنها در این سیر تحولات، چه تغییراتی خواهد داشت؟

نشست «نقش‌های نو کتابداران در عصر دیجیتال» روز سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲، ساعت ۱۴تا ۱۶ در کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در مجتمع فرهنگی هنری شهید ملک‌شامران کانون برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به حضور در این نشست از طریق فضای مجازی، می‌توانند در اسکای روم به نشانی Livekpf.ir/ch/lib با گزینه مهمان وارد شوند.

برچسب ها :