کد خبر: 48098
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 16 آذر 1402 - 14:28

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

برگزاری نشست «آموزش عالی و کسب و کار مبتنی بر هوش مصنوعی: دو خط موازی(؟)

منبع : پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی
پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی، مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و پژوهشکده مطلعات فناوری ریاست جمهوری نشست «آموزش عالی و کسب و کار مبتنی بر هوش مصنوعی: دو خط موازی(؟) را برگزار می‌کنند.
برگزاری نشست «آموزش عالی و کسب و کار مبتنی بر هوش مصنوعی: دو خط موازی(؟)

به گزارش لیزنا، نشست «آموزش عالی و کسب و کار مبتنی بر هوش مصنوعی: دو خط موازی(؟)» به همت پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی، مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و پژوهشکده مطلعات فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

مهم‏ترین اهداف برگزاری این نشست که ‌ دوشنبه ۲۰ آذرماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۴ تا ۱۷ به‌صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد؛ ایجاد فضای گفتگو و تعامل با فعالان بخش خصوصی به‌‏عنوان پیش‌‏برندگان و از مهم‏ترین بازیگران زیست‌‏بوم هوش مصنوعی، زمینه‌‏سازی تعامل و گسترده کردن شبکه با فعالان، واکاوی چالش‌‏های واقعی مربوط به بخش خصوصی است.

تمرکز این نشست بر شنیدن صدای نمایندگان بخش خصوصی در تبیین انتظارات آنها از نظام آموزش عالی کشور است؛ به عبارت روشن‌تر بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود در حوزه هوش مصنوعی نیازمند در اختیار داشتن منابع انسانی ماهر و توانمند است. براین اساس به منظور تقویت دانش‌ها و مهارت‌های مورد انتظار در منابع انسانی کنونی و آینده کدامین ملاحظات و موضوعات باید در مؤسسات آموزش عالی کشور شامل دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد؟
این رویداد به‌صورت تعاملی و با پرسش و پاسخ پیرامون سوالات محوری از پیش تعیین‏‌شده توسط دبیر نشست (جناب آقای دکتر حافظی از مرکز تحقیقات سیاست علمی) برگزار خواهد شد. 

محورها

1- معرفی سخنرانان و مجموعه‏‌های متبوع آنها توسط خود این افراد
2- چالش های اصلی و اولویت‌‏دار شرکت‌‏های خصوصی فعال در حوزه هوش مصنوعی (اعم از نیروی انسانی، پایین بودن ریسک‌‏پذیری دولت و جامعه، عدم پذیرش، آگاهی پایین....؛ با تأکید بر نقش نظام آموزش و پژوهش ایران (هر سخنران ۱۵ دقیقه) 
3-   انتظاری که بخش خصوصی از دولت و حاکمیت دارد در این خصوص دارد؟
4- دورنما و آینده‌‏ای که برای ایران در این حوزه می‌‏توان متصور شد؟
5-  راه‌‏حل‌‏های نوآورانه برای برون‌‏رفت از وضعیت فعلی و هم‌‏پایی فناورانه؟

برای این نشست چند برونداد مورد انتظار است که مهمترین آن تهیه گزارش سیاستی برای متخصصان، سیاستگذاران و تصمیم‌گیران آموزش عالی کشور هم در وزارت بهداشت و هم در وزارت علوم به منظور آگاهی از نیازها و انتظارات بخش خصوصی است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این نشست تخصصی می‌توانند به نشانی: پاسداران، خیابان مؤمن‌نژاد (گلستان یکم)، پلاک ۱۲۴، پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی (پمفات) مراجعه کنند.

گفتنی است این نشست از شبکه دانشگاه ایرانی به نشانی iscs.ac.ir/tv/live  و از طریق صفحه اسکای‌روم پژوهشگاه به نشانی b۲n.ir/icscs به صورت مجازی پخش خواهد شد.