کد خبر: 2238
تاریخ انتشار: یکشنبه, 20 تیر 1389 - 19:48

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

IE9 و صدرنشینی مایکروسافت در رقابت با جستجوگرها

شرکت مایکروسافت با انتشار پیش نمایشی از پلت فرم IE9 در همایش MIX 10 در لاس وگاس موقعیت اول و پیشتازی خود را در عرصه رقابت در سهم بازار جستجو گرها بیش از پیش تقویت نمود.

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی  ایران (لیزنا) به نقل از ماهنامه رایانه، IE9  موقعیت مایکرو سافت را در بین جستجوگرها در صدر حفظ می کند.

IE9 با پشتیبانی از شتاب سخت افزاری و المان های جدید در زبان  HTML5- ، زبان استاندارد و نسل آینده صفحات وب، سرعت ترجمه و تفسیر متون و گرافیک صفحات وب را به مراتب افزایش خواهد داد.

شاید بتوان گفت Chakra چشمگیرترین ویژگی است که در IE9 به کاربر ارائه می شود Chakra.  یک موتور جدید جاوا اسکریپت است که از سرعت معادل 6 برابر سرعت IE8 در آزمون بخش کارایی Webkit Sunspider Kava Script  برخوردار است.

بعلاوه مایکروسافت متعهد گردیده به منظور بهبود هر چه بیشتر گسترش برنامه های کاربردی تحت وب به طور مستمر JQuery Javascript Library و JQuery interoperability را توسعه بخشد.

بدلیل بروز پاره ای مشکلات امنیتی در برنامه IE سهم این جستجو گر در بازار طبق گزارش  Net     Application  در طی دو سال  از 80 درصد به 62 درصد تنزل پیدا کرده و اکنون شرکت مایکروسافت به افزایش مجدد سهم محصول خود در بازار خوش بین و حساب ویژه ای را بر رو یIE9   باز کرده است.

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: