کد خبر: 24551
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 خرداد 1395 - 15:48

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

انتقال 180 پایان نامه دانشگاه یزد به مرکز اسناد و کتابخانه ملی یزد

منبع : لیزنا
دانشگاه یزد تعداد 180 پایان نامه دانشجویی مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را به مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد منتقل کرد.
انتقال 180 پایان نامه دانشگاه یزد به مرکز اسناد و کتابخانه ملی یزد

 

به گزارش لیزنا، داود پاک طینت، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد، با اشاره به انتقال 180عدد لوح فشرده مربوط به پایان نامه های دانشجویی دانشگاه یزد به مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان گفت: این انتقال در چارچوب اجرای قانون واسپاری پایان نامه های دانشجویی انجام شده است.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد افزود: از کلِ180 عدد لوح فشرده، تعداد 172 عدد مربوط مقطع کارشناسی ارشد و تعداد 8 عدد مربوط به مقطع دکترا است که طی گذراندن تشریفات قانونی به این مرکز منتقل شده اند.

وی با تاکید بر اهمیت واسپاری پایان نامه های دانشجویی به مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان گفت: این عمل موجب می شود تا تلاش های علمی دانشجویان به اطلاع دیگر محققان و پژوهشگران رسانده شود و زمینه های تبادل علمی فراهم گردد.

پاک طینت در خصوص سرنوشت پایان نامه هایی که به مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان منتقل می شوند گفت: این پایان نامه ها با شیوه های علمی فهرست نویسی و در سامانه الکترونیکی ثبت می شوند و با رعایت مقررات حاکم و در چارچوب آیین نامه های مصوب، در اختیار محققان و پژوهشگران قرار می گیرند.

وی همچنین با تاکید بر مراقبت از حقوق معنوی نویسندگان پایان نامه ها افزود: این مرکز، سیستم اطلاع رسانی پایان نامه ها را به شیوه ای طراحی کرده است که ضمن فراهم شدن امکان بهره مندی پژوهشگران، از حقوق معنوی تهیه کنندگان پایان نامه ها به خوبی حفاظت و مراقبت می گردد.

 

گفتنی است پیش از این، تعداد 236 پایان نامه مربوط به مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه یزد به مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان منتقل شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: