کد خبر: 25018
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 28 مرداد 1395 - 11:54

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

افتتاح شاخه  RICeST در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس

منبع : لیزنا
روز دوشنبه 25 مردادماه 1395 شاخه مرکز منطقه ای در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس افتتاح شد.
افتتاح شاخه  RICeST در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس

 به گزارش لیزنا، در مراسم افتتاحیه، ابتدا دکتر کوروش کمالی سروستانی رييس مرکز اسناد ضمن خير مقدم و اشاره به اين نکته که سازمان اسناد و كتابخانه ملي مؤسسه اي آموزشي، علمي، پژوهشي و خدماتي است كه در دو بخش كتابخانه ملي و اسناد ملي به فعاليت تخصصي مي پردازد و همواره برای همکاری با سازمان های اطلاع رسانی آمادگی دارد، از تلاش های مديران مرکز منطقه ای به خاطر تسهيل روند داير نمودن شاخه مرکز در اين سازمان و ارائه خدمات به جامعه علمی کشور تشکر و قدردانی نمود.

 

در ادامه دکتر محمدجواد دهقانی، رئیس مرگز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، با اشاره به اهميت اطلاع رسانی در دنیای امروز و بیان اين نکته که وظيفه خطير اطلاع رسانی در سطح کشور و منطقه بر عهده مرکز منطقه ای می باشد، اظهار داشت: مرکز منطقه ای آمادگی دارد تا شاخه خود را در تمام دانشگاه ها و مراکز تحقيقاتی افتتاح نمايد.

 

با راه اندازی شاخه مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس ، امکان استفاده از تمامی چهار میلیون مدرک علمی  و منابع اطلاعاتی به زبانهای فارسی و انگلیسی و عربی برای مراجعان به این کتابخانه فراهم شده است.

از این پس مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس همچون سایر شاخه های مرکز منطقه ای در کشور، دسترسی وسیع بدون محدودیت به متن کامل مقالات الکترونیکی فارسی، مقالات الکترونیکی عربی، مقالات کنفرانس ها، اطلاعات کتابشناختی و متن کامل برخی از پایان نامه های انگلیسی و محتوای پایگاه های موضوعی موجود در وب سایت مرکز منطقه ای را خواهند داشت.

 

این منابع شامل بیش از ۲ میلیون مقاله انگلیسی، ۲۴ هزار عنوان مقاله عربی از کشورهای اسلامی،۸۳۰ هزار مقاله فارسی، ۴۶هزار کتاب، ۶۳ هزار مقاله از کنفرانس ها، نقشه ها، پایان نامه ها، ۳۶هزار طرح تحقیقاتی در قالب چکیده و یا متن کامل، ۵۸ هزار عنوان مقاله روزنامه ها و... است. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: