کد خبر: 39817
تاریخ انتشار: سه شنبه, 21 خرداد 1398 - 20:19

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

معصومه نیک‌نیا، عضو گروه «بررسی الگوهای مفهومی کتابشناختی» ایفلا شد

معصومه نیک‌نیا، دانشجوی دورۀ دکتری علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه خوارزمی به عضویت گروه بررسی الگوهای مفهومی کتابشناختی فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری (ایفلا) درآمد.
معصومه نیک‌نیا، عضو گروه «بررسی الگوهای مفهومی کتابشناختی» ایفلا شد

 به گزارش لیزنا، گروه بررسی الگوهای مفهومی کتابشناختی (The Bibliographic Conceptual Models Review Group (BCM RG زیر نظر کمیته استانداردهای ایفلا (Committee on Standards) فعالیت می‌کند و رئیس فعلی آن خانم کریستین اُلیور است.

اعضای (اصلی و دورکاری) گروه بررسی الگوهای مفهومی کتابشناختی بر اساس رویۀ از پیش تعیین شده و توسط کمیته استانداردهای ایفلا و با مشورت با رئیس کمیته دائمی فهرستنویسی ایفلا انتخاب می‌شوند.

همکاری با گروه بررسی الگوهای مفهومی کتابشناختی ایفلا به دو صورت امکان‌پذیر است. اعضای اصلی کارگروه موظف به مشارکت حضوری در جلسات هستند درحالی که برخی دیگر از اعضا می‌توانند از راه دور و از طریق مکاتبه با کارگروه همکاری کنند.

عضویت نیک‌نیا نیز برای یک دورۀ دوساله (قابل تمدید برای دو سال دیگر) از آگوست 2019 تا 2021 از راه دور خواهد بود. «بررسی و بازنگری مستمر الگوهای مفهومی کتابشناختی ایفلا»، «تهیه و روزآمدسازی دستورالعمل و راهنماهای موردنیاز برای کمک به استفاده از الگوهای مفهومی کتابشناختی ایفلا»، «ترویج و تشویق به استفاده از الگوهای مفهومی تولید شده در نهادها و مجامع مرتبط با سازماندهی اطلاعات» و «برقراری ارتباطات رسمی با گروه های مرتبط در درون ایفلا و در نهادها و مجامع مرتبط دیگر به منظور توسعه الگوها» از جمله مأموریت‌های گروه بررسی الگوهای مفهومی کتابشناختی ایفلا است.

 اطلاعات تکمیلی دربارۀ این کارگروه در این نشانی https://www.ifla.org/about-the-bcm-review-group در دسترس است.

 
 
پرستو نقدی
|
Iran
|
1398/03/26 - 12:54
0
4
تبریک فراوان به سرکار خانم نیک نیا و آرزوی موفقیت برای ایشان
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: