کد خبر: 39913
تاریخ انتشار: دوشنبه, 10 تیر 1398 - 12:56

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

دیدار سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با وزیر آموزش عالی عمان

منبع : ISC
 وزارت آموزش عالی عمان برای برگزاری سلسله کارگاه های ارتقای اثر بخشی تولید علم و جایگاه دانشگاه های عمان در سطح بین المللی اعلام آمادگی کرد.
دیدار سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با وزیر آموزش عالی عمان

 به گزارش لیزنا، دکتر محمدجواد دهقانی سرپرست ISC گفت: به دنبال برگزاری اولین نشست کمیته اجرایی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در خرداد ماه سال جاری در ایران- شیراز و حضور نمایندگان مناطق مختلف کشورهای اسلامی در این نشست، برنامه ریزی برای مشارکت بیشتر کلیه کشورهای اسلامی در راستای تعامل و همکاری وزرای علوم کشورهای اسلامی برای تقویت شبکه علمی میان دانشگاه ها و پژوهشگران جهان اسلام  با محوریت ISC آغاز و برنامه های عملیاتی برای این کار در نظر گرفته شد.

 دهقانی اظهار داشت: از آنجا که در کمیته اجرایی ISC کشور عمان بعنوان نماینده کشورهای اسلامی حضور دارد لزوم توجه و هماهنگی اجرای این برنامه ها با کشورهای عضو امری اجتناب ناپذیر است.

به این منظور در روز یکشنبه سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در محل وزارت آموزش عالی در مسقط حضور یافته و  با وزیر آموزش عالی دکتر راویا سعود الابوسعیدی ( RawyaSaud Al Busaidi) دیدار داشته و گزارشی از ماموریت،  نقش و حوزه های فعالیت های پایگاه استنادی ISC   ارایه کرد.

 در این نشست  دکتر عامر علی ال راواس ( Amer Ali Al-Rawas) معاون آموزشی دانشگاه سلطان قابوس و مشاور وزیر، دکتر فاتن هانی ( Faten Hani) رییس پروژه دانشگاه عمان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان حجت الاسلام نوری شاهرودی، دکتر علویان مهر رییس دانشگاه صنعتی شیراز و دکتر اکبر رهیده مدیر دفتر همکاری های بین المللی این دانشگاه حضور داشتند.

 در ابتدای این دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان، حاج آقا نوری با توجه به جایگاه علمی جمهوری اسلامی ایران نسبت به پتانسیل بسیار بالای همکاری در سطح علمی و دانشگاهی بین دو کشور مطالبی ارایه نمودند. همچنین در خصوص علاقمندی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی هر دو کشور نسبت به  بکارگیری از ظرفیت بالای علمی ایران در حوزه های مختلف علمی از جمله پزشکی، مهندسی و فنآوریهای نوین تاکید نمود. دکتر علویان مهر رییس دانشگاه صنعتی شیراز نسبت به معرفی توانمندی های این دانشگاه بعنوان تنها دانشگاه صنعتی در منطقه جنوب ایران مطالبی ارایه و در خصوص پیگیری در مشارکت ارایه دوره های مشترک دانشگاهی در تمامی حوزه های فنی و مهندسی و بخصوص تاکید بر دوره های آموزش مهارتی و اشتغال دانش آموختگان نکاتی ارایه نمودند.

 دهقانی افزود: وزیر آموزش عالی عمان خانم دکتر راویا سعود در خصوص برنامه های کلی نظام آموزش عالی کشور عمان مطالبی همچون توجه به دانشگاه، نیازهای صنعت و پژوهش که از مهمترین آنهاست را اشاره کرد.

 در این راستا، در خصوص  طرح جامع ایجاد شهرک دانشگاهی و علمی در عمان و نیز شهر سلامت و طب و حضور کلیه امکانات مورد نیاز در آن بحث شد. قطعا در این پروژه بزرگ ضرورت توجه به سرمایه گذار در بخش های مختلف علاوه بر کمک های دولت، مورد نظر می باشد.

 در ادامه، وی اولویت های آموزش عالی کشور در حوزه های فنآوری اطلاعات،  معدن، صنایع تبدیلی، توریسم، شیلات و پرورش ماهی و لجستیک و انرژی پاک را برشمرد و از عدم بکارگیری دانش آموختگان در صنایع را یکی از چالش های فعلی آموزش عالی نام برد. در همین راستا، تاکید و توجه به آموزش عالی بر مبنای آموزش های مهارتی برای تامین نیروهای متخصص مورد نیاز صنعت و بازار مطرح شد.

 سرپرست ISC گفت: پیشنهاد تعامل و همکاری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام برای ارتقاء رتبه علمی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی عمان در سطح منطقه ای و بین المللی، معرفی اندیشمندان و محققان برجسته عمانی به جامعه بین المللی و برگزاری كارگاه های آموزشی و تحقیقاتی علم سنجی و علم شناسی برای همه سطوح دانشگاهی مطرح شد. با توجه به سابقه قبلی این مساله، گزارشی توسط مدیر روبط بین الملل وزارت دکتر احمد خمیس القطیطی ارایه و از جمله اعلام آمادگی تعدادی از دانشگاه ها( حدود 8 الی 9 دانشگاه مهم) از جمله دانشگاه سلطان قابوس و دانشگاه ملی برای برگزاری کارگاه ارزیابی و افزایش اثر بخشی پژوهش و ارتقای جایگاه بین المللی دانشگاه های عمان توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با محوریت وزارت آموزش عالی اعلام آمادگی نمودند.

 سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و رییس دانشگاه صنعتی شیراز برای بازدید وزیر آموزش عالی کشور عمان از پایگاه ISC  و دانشگاه صنعتی شیراز دعوت کردند.

در پایان باتوجه به اعلام آمادگی وزارت آموزش عالی،  از سالن و امکانات موجود در وزارت آموزش عالی  بازدید بعمل آمد و قرار شد ضمن تشکیل کارگروه مشترک برنامه ریزی لازم برای ادامه کارصورت گیرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: