کد خبر: 40041
تاریخ انتشار: شنبه, 12 مرداد 1398 - 10:22

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

دسترسی به نوشته‌های جیمز گارفیلد به صورت آنلاین در کتابخانه کنگره

منبع : لیزنا
نوشته‌های رئیس‌جمهور جیمز گارفیلد (James Garfield) هم‌اکنون در سایت کتابخانه کنگره امریکا قابل دسترسی است، این مجموعه شامل خاطرات، مکاتبات، سخنرانی‌ها و سوابق و ترور رئیس‌جمهور بیستم است.
دسترسی به نوشته‌های جیمز گارفیلد به صورت آنلاین در کتابخانه کنگره

 به گزارش لیزنا، نوشته‌ها و اسناد رئیس‌جمهور گارفیلد که در اولین سال ریاست جمهوری کوتاه خود ترور شد، دیجیتالی شده و اکنون برای اولین بار از طرف کتابخانه کنگره به صورت آنلاین موجود است.

مجموعه گارفیلد حدود 80000 مورد است که بیشتر مربوط به سال‌های 1850 تا 1881 است. این مجموعه در سایتhttps://www.loc.gov/collections/james-a-garfield-papers/about-this-collection قابل دسترسی است.

مقالات گارفیلد عبارتند از مکاتبات، دفترچه خاطرات، سخنرانی‌ها، سوابق خدمت نظامی در جنگ داخلی، سوابق قانونی، دفترچه‌های یادداشت وی و سایر مطالب مربوط به زندگی، شغل و مرگ گارفیلد.موضوعات این مجموعه شامل اوهایو و سیاست‌های ملی، انتخابات مورد مناقشه سال 1876، تعرفه‌ها و امور مالی ملی، زندگی خانوادگی گارفیلد  و همچنین جزئیات تیرباران رئیس‌جهمور گارفیلد در ایستگاه قطار واشنگتن دی‌سی، مراقبت‌های پزشکی و درام ملی پس از مرگ میشود.

گارفیلد در 2 ژوئیه 1881 به ضرب گلوله شلز گیتو پس از درگیری با عفونت به مدت 80 روز، در 19 سپتامبر 1881 درگذشت.گیتو عقیده داشت مرگ گارفیلد او را به پستی دیپلماتیک میرساند. داستان تیراندازی و فاجعه پزشکی این واقعه، در مجلات کتابخانه کنگره به چاپ رسیده است.

قسمت‌های برجسته مقالات گارفیلد شامل موارد زیر است :

1.      مجموعه‌ای از خاطرات گارفیلد که حاوی مقالاتی از ژوئیه 1850 است که در آن "تصمیم به راه‌اندازی یک علامت در جهان" و آخرین رکورد او از ژوئیه 1881، روز قبل از تیراندازی است.

2.      مکالمات بین گارفیلد و همسرش لوکریتا، از سال 1853 تا 1881 که نشان‌دهنده غلبه شادی بر رابطه بی‌عاطفه و سرد آن‌ها در ابتدا است.

3.      خبر رسمی که توسط دکتر د.ویلارد بلس پس از تیر خوردن گارفیلد صادر شد و یکی از چندین بیانیه‌های پزشکی است که وضعیت سلامت رئیس جمهور را به درستی عنوان نکرد.

4.      آخرین نامه گارفیلد به مادرش در 11 آگوست 1881 که در آن تلاش کرد تا به او بابت بهبودی خویش پس از شلیک اطمینان دهد.

5.      نامه‌ای از شلز گیتو که در آن قاتل آینده گارفیلد به دنبال پست دیپلماتیک "ماموریت اتریشی" در خلال پیش‌بینی انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی است.

پس از مرگ گارفیلد، بیوه او لوکریتا گارفیلد به دنبال حفظ یک کپی از همه چیز در رابطه با همسرش بود. همه این کتب، تمبرها و اسکناس‌ها ضبط شده و در حال حاضر بخشی از مجموعه کتابخانه هستند.

این مجموعه در میان مقالاتی از 23 رئیس‌جمهور ایالات متحده قرار دارد که در کتابخانه موجود است.

دیجیتالی کردن مقالات گارفیلد نشان‌دهنده پیشرفت به سوی یک هدف جدید در برنامه استراتژیک کاربرمحور کتابخانه است برای گسترش دسترسی، ایجاد مجموعه‌های منحصربفرد و کارشناسانه و خدمات در دسترس در هر زمان و مکان و به هر شیوه‌ای که کاربران به آن نیاز دارند.

 

مترجم: غزل گودرزیان، دانشجوی زیست‌شناسی دانشگاه تهران

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: