کد خبر: 40801
تاریخ انتشار: دوشنبه, 30 دی 1398 - 08:48

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

برگزیدگان هفتمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات معرفی شدند

منبع : روابط عمومی هفتمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات
 هفتمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات با حضور معاون وزیر ارتباطات و جمعی از اساتید با معرفی نفرات برتر همایش در تالار وزارت کشور برگزار شد.
برگزیدگان هفتمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات معرفی شدند

به گزارش لیزنا، 29 دی ماه سال جاری هفتمین همایش مدیران فناوری اطلاعات به پشتوانه تجربه ۵۰ سال فعالیت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) با رویکرد میان‌رشته‌ای و با شعار ارزش‌آفرینی و کسب‌وکارهای تعاملی در پلتفرم‌ها برگزار شد. معرفی دستاوردهای برگزیده در قالب محصولات و مقالات در حوزه‌های مختلف علوم و فناوری اطلاعات و برقراری ارتباط و پیوند کاری میان صاحب‌نظران و محققان در حوزه فناوری اطلاعات در زمینه‌های مرتبط از جمله مهم‌ترین اهداف این همایش بود.

تقاضا و کالا در اقتصاد پلتفرمی از بین می‌رود

امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در هفتمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات که در سالن همایش‌های بین‌المللی وزارت کشور برگزار شد، با بیان این پرسش که آیا پلتفرم‌ها به معنای روند اقتصاد گذشته است یا ایجادکننده یک اقتصاد جدید، اظهار کرد: پیدایش اقتصاد پلتفرمی در دنیا بسیار مهم است. به طور معمول اقتصاد  به دو بخش تهاتری و پلت فرمی تقسیم می‌شود.

وی افزود:  دوره اول اقتصاد، اقتصاد تهاتری بود که در آن مبادله کالا به کالا، خدمت به کالا و کالا به خدمت وجود داشت. با ترویج پول که در کنارش اقتصاد بانک و صنعت نیز شکل گرفت. در این دوره مفاهیم و رشته‌های جدید ایجاد شده است.

رئیس هفتمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات عنوان کرد: اقتصاد پلتفرمی ذاتا با اقتصاد تهاتری متفاوت است. مفهوم تقاضا و کالا در اقتصاد پلتفرمی از بین می‌رود. پلت‌فرم‌های فعلی نشانه‌هایی از اقتصاد بزرگ هستند که منجر به نام‌گذاری اقتصاد پلتفرمی شده است.

ناظمی تصریح کرد: آیا با شکل‌گیری این تغییرات ما باید منتظر تغییرات بزرگ‌تر باشیم یا خیر؟ با آمدن شبکه‌های اجتماعی تنها یک ابزار به جامعه اضافه نشده است.  بلکه تغییرات بزرگی در مفاهیم اقتصادی صورت گرفته است. باید پاسخگوی نیازهای این تغییرات باشید و حاکمان باید پاسخ این نیازها را داشته باشند.

وی ادامه داد: ماباید برای مفاهیم اقتصادی مانند بیمه، کارآفرینی و... تعریف جدید ارائه دهیم که این تعریف را نداریم و این نشان‌دهنده این است که آماده آینده نیستیم و در آینده با چالش‌هایی مواجه خواهیم بود. اگر قرار بود قواعد ماشین‌رانی را گاریچی بنویسد؛ احتمالاً اکنون هنوز سوار گاری می‌شدیم! اگر قواعد بیمه، اقتصاد و... را کسانی بنویسند که در گذشته می‌نوشتند؛ به معنای نادیده‌گیری آینده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز به این موضوعات توجه نمی‌شود و اکنون تنها چند سایت در خصوص اقتصاد پلت فرمی در کشور وجود دارد که آن‌ها پاسخگوی نیاز کشور نیستند.

حضور ۲۰۰ دستاورد در بخش برترین‌های فناوری اطلاعات

علی نعیمی صدیق اظهار کرد: در این همایش با شعار اصلی ارزش آفرینی کسب و کارهای تعاملی و پلتفرم‌ها، سه محور علمی _ فناورانه، مدیریتی _ اقتصادی و اجتماعی _ فرهنگی دارد.

وی افزود: ۲۰۰ دستاورد در بخش برترین‌های فناوری اطلاعات شرکت داشته است که در به مرحله دوم ارزیابی ۳۰ محصول راه یافتند که سه نفر در سطح طلایی، نقره ای و برنز، ۸ اثر برگزیده و ۷ اثر شایسته تقدیر تجلیل می‌شود.

مدیر علمی هفتمین همایش ملی فناوری اطلاعات گفت: در جایزه مفا از ۳۱ اثر مدیر فناوری اطلاعات شرکت کردند؛ ۴۹ مقاله دریافت کردیم که توسط سه داور مورد ارزیابی قرار گرفتند، ۲۸ مقاله انتخاب شدند.

وی ادامه داد: در قالب این همایش جوایز ملی فاب (فناوری اطلاعات برتر) به سه محصول، مبفا (مدیران برتر فناوری اطلاعات) به چهار مدیر که در بخش دولتی و خصوصی و جوان تعلق می‌گیرد و جایزه شرکت‌های تحول آفرین به ۳ شرکت برتر اعطا می‌شود.

لازم به ذکر است، جایزه شرکت های تحول آفرین به منظور شناسایی و تجلیل از شرکت های فعال فناوری اطلاعات که نقش بسزایی را در پیاده سازی و کاربست فناوری اطلاعات در کشور ایفا می کنند و برخی از آنها خود منشا ایجاد تحول در ماهیت فناوری اطلاعات یا کاربست صحیح آن در کسب‌ و کار هستند، اعطا می شود.

یکی از اهداف اعطای این جایزه، حساس سازی و آگاهی رسانی بخش حاکمیت و مدیران عالی کشور درباره اهمیت فناوری اطلاعات به عنوان یک اهرم تحول آفرین در حوزه های مختلف عنوان شده است.

در این همایش دکتر امیر ناظمی،  معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس فناوری اطلاعات ایران؛ دکتر امیر شجاعان، رئیس مرکز دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور؛ مهندس روح الامینی، مدیرعامل شرکت فناوران سپهر ماهان؛مهندس رضا اربابیان، مدیرعامل و بنیان‌گذار پلتفرم شیپور؛ دکتر فردوس باقری، مدیرعامل تجارت الکترونیک نگین توسن؛ مهندس وحید امجدی، مدیرعامل شرکت راهکار هوشمند مهام کاسپین؛ مهندس مهدی مرتضوی الیاسی، شرکت علوم سبز؛دکتر مهدی محمدی، رئیس دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی به ایراد سخنرانی پرداختند.

اسامی برگزیدگان هفتمین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات:

طلایی: فردوس باقری، شرکت توسعه تجارت الکترونیک نگین توسن سامانه کشوری کسب‌وکار (سککوک)

فاب نقره‌ای: امجدی سعیدآباد، سیستم کندوی هوشمند و مدیریت زنبورستان (بیدار)

فاب برنزی: مرتضی الیاسی، سامانه پایش کیفیت شبکه‌های مخابراتی (کنکاش)

اسامی مدیران برتر فناوری اطلاعات سال ۱۳۹۸:

سید صابر امامی، مبیبن وان

سیدامین حسینی سنو، مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه فردوسی مشهد

سید حامد قنادپور، شرکت تجارت الکترونیک ارتباط فردا

رضا جمالی، بیمه تعاون

اسامی مدیران برتر شرکت تحول‌آفرین:

مسعود ولی نیا

پویا پیرجسینلو

مهدی اخوان بهابادی

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: