کد خبر: 48326
تاریخ انتشار: یکشنبه, 08 بهمن 1402 - 11:07

داخلی

»

کتابخانه ملی

سيصد و شصت و ششمین جلسه شورای اسناد ملی برگزار شد

منبع : لیزنا
سيصدوشصت وششمين جلسه شورای اسناد ملی ايران با حضور علیرضا مختارپور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران و اعضای این شورا برگزار شد.
سيصد و شصت و ششمین جلسه شورای اسناد ملی برگزار شد

به گزارش لیزنا، سيصدوشصت و ششمین جلسه شوراي اسناد ملی ايران در سالن استاد پرهام در ساختمان اسناد ملی ایران برگزار شد.

علي كاميار دادستان كل ديوان محاسبات كشور و رئیس شورای اسناد ملی ایران، سيامك سعيد فوائدي داديار دادسراي ديوان عالي­ كشور، محمدحسن شيخ الاسلامي رئيس مركز مطالعات سياسي و بين المللي وزارت امور خارجه، علاءالدين رفيع ­زاده مشاور رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور، عباس سليمي نمين عضو متبحر در تاريخ و فرهنگ ايران و سيدهادي موسوي معاون اسنادملی  در این جلسه حضور داشتند.

در ابتداي این جلسه، 27 رديف درخواست احیا و تقلیل عمر زمانی مجوزهای اختصاصی مربوط به وزارت جهاد کشاورزی (شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران) مطرح و مورد بررسي قرار گرفت . با توجه به منسوخه بودن جداول زمانی، شورا مصوب کرد برای کلیه موضوعات به تفکیک فرم «درخواست مجوز امحای اوراق راکد» تهیه و جهت طرح و بررسی در جلسه شورای اسناد­ملی، ارسال شود.

همچنین 7 رديف درخواست تقلیل عمر زمانی مربوط به مجوزهای اختصاصی سازمان ثبت احوال کشور مطرح شد و شورا مصوب کرد با حضور نماینده آن سازمان در جلسات آتی شورا مورد بررسی قرار گیرد.

در این جلسه درخواست سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور مبنی برتعمیم 18 ردیف مجوز اختصاصی شهرداری مشهد به سایر شهرداری­های سراسر کشور مطرح و مورد بررسی قرارگرفت و شورا مصوب کرد سازمان مذکور نسبت به بررسی جامع موضوعات مورد استفاده در شهرداری ها اقدام و برای هریک از موضوعات فرم «درخواست مجوز امحای اوراق راکد» تهیه و با حضور نماینده آن سازمان در جلسات آتی شورا مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین 13 ردیف درخواست مجوز شرکت بیمه ما مطرح و شورا بررسی و تصمیم گیری در مورد آن را به جلسات آتی محول کرد.

در ادامه جلسه گزارش وضعیت همکاری دستگاه­ها در اجرای قانون اسنادملّی و مصوبات شورای اسناد­ملّی ایران مطرح شد و شورا مصوب کرد مکاتبات لازم با دستگاه ها با امضای ریاست محترم شورا ودرج رونوشت به دادستانی محترم کل کشورتهیه شود و پی­گیری­های لازم به­عمل آید.

در پایان جلسه دكتر سليمي نمين عضو متبحر در تاريخ و فرهنگ شورای اسناد ملی مطالبی در ارتباط با کاستی­های مدیریت اسناد و مشكلات مربوط به پراکندگی و نگهداري اسناد در کشور مطرح کرد و مقرر شد نامبرده گزارشی از وضعیت مدیریت اسناد و آسیب شناسی آن تهیه و در جلسه آتی شورا ارائه کند.