کد خبر: 42341
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 03 مهر 1399 - 13:23

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

فرماندار تفت:

دستگاه‌های اجرایی تفت، حامی کتابخانه‌ها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی باشند

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد
فرماندار تفت در سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان، خواستار حمایت دستگاه‌های اجرایی تفت از کتابخانه‌های عمومی در مسیر ترویج فرهنگ کتابخوانی شد.
دستگاه‌های اجرایی تفت، حامی کتابخانه‌ها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی باشند

به گزارش لیزنا، سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت به ریاست علیرضا نوکار، فرماندار  و با حضور اعضای حقیقی و حقوقی در دفتر فرماندار تفت برگزار شد.

نوکار در این جلسه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع هشت ساله، جنگی نابرابر بود که دلاورمردی‌ها و از خودگذشتگی‌های فرزندان این خاک، آن را مقدس کرد.

وی بیان داشت: منابع مکتوب حوزه دفاع مقدس نظیر خاطرات، تاریخ شفاهی، داستان و رمان در تمامی کتابخانه‌های عمومی در دسترس است و ضروری است دست‌اندرکاران کتابخانه‌ها، زمینه بهره‌مندی هرچه بیشتر افراد به خصوص جوانان را از این گنجینه عظیم فراهم کنند.

فرماندار تفت افزود: برای تحقق این امر، تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای فرهنگی باید حامی و پشتیبان کتابخانه‌های عمومی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی باشند.

نوکار اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا فرصتی فراهم آورد تا با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و بهره‌گیری از تبلیغات جذاب و خلاقانه، کتاب‌های مفید و ارزشمند به همه اقشار جامعه معرفی شود.

در ابتدای جلسه هادی قاسمی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تفت گزارشی از عملکرد شش‌ماهه اداره متبوع خود ارائه کرد.

سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت با مصوباتی همچون پخش کلیپ‌های ترویج کتابخوانی و معرفی کتاب از تلویزیون شهری شهرهای تفت و نیر، خرید منابع کمک درسی به‌روز توسط شهرداری‌ها برای توزیع در کتابخانه‌ها و پخش کلیپ‌های تبلیغاتی کتابخوانی از طریق برنامه شاد ویژه دانش‌آموزان به پایان رسید.