کد خبر: 42408
تاریخ انتشار: یکشنبه, 13 مهر 1399 - 11:41

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

محمد باقر نوبخت از پروژه کتابخانه مرکزی اراک بازدید کرد

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
معاون رئیس جمهور در این بازدید با تاکید بر لزوم تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی اراک، اظهار داشت: امیدواریم با تخصیص اعتبار مورد نیاز تا پایان دولت تدبیر و امید، شاهد بهره برداری این پروژه باشیم.
محمد باقر نوبخت از پروژه کتابخانه مرکزی اراک بازدید کرد

به گزارش لیزنا، محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با همراهی سید علی آقازاده، استاندار مرکزی؛ علی اکبر کریمی و محمدحسن آصفری، نمایندگان اراک در مجلس شورای اسلامی؛ مهدی ثامنی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ رقیه یادگاری، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان؛ مهدی زندیه وکیلی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری؛ شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اراک و جمعی دیگر از مسئولان از پروژه کتابخانه مرکزی اراک بازدید کرد.

محمدباقر نوبخت با اشاره به مصوبات و پروژه‌های سفر ریاست جمهوری، بیان کرد: در سفر دولت به استان مرکزی ۴۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۳۲۰ میلیارد ریال تعیین شد که تا امروز برای این پروژه ها ۱۳۱۹۰ میلیارد ریال معادل ۱۴۲ درصد اعتبارات پرداخت شده است ولی هنوز برخی از پروژه ها به افتتاح نرسیده است.

وی بیان کرد: طرح‌های باقی مانده از سفر ریاست جمهوری و دیگر پروژه‌ها که تا پایان سال قابلیت اتمام دارند در حدود ۱۳ پروژه است که می‌توان آن ها را تا پایان امسال یا حداکثر بهار ۱۴۰۰ به پایان رساند که مجموعه اعتبارات مورد نیاز آن ها به ۵۵۰۰ میلیارد ریال می رسد.  

معاون رئیس جمهور ضمن تاکید بر لزوم تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی اراک، اظهار داشت: امیدواریم با تخصیص اعتبار مورد نیاز تا پایان دولت تدبیر و امید، شاهد بهره برداری این پروژه باشیم.

سید علی آقازاده، استاندار استان مرکزی نیز با بیان اینکه انتظار داریم در این سفر تکلیف پروژه‌های سفر رئیس جمهور و هیأت دولت مشخص شود، گفت: حدود ۲۰ پروژه جدا از پروژه‌های سفر ریاست جمهوری در استان با پیشرفت حدود ۸۰ درصدی وجود دارد که برای تکمیل نیازمند ۱۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار است که در صورت تزریق اعتبار به این پروژه ها شاهد بهره برداری از آن ها در پایان دولت و ایجاد رضایتمندی در میان مردم استان خواهیم بود.

علی اکبر کریمی، نماینده مردم شهرستان‌های اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در این بازدید گفت: استان مرکزی از معدود استان‌هایی است که کتابخانه مرکزی آن به بهره برداری نرسیده و انتظار می‌رود با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی این پروژه عظیم فرهنگی هرچه سریع تر به بهره برداری برسد.

محمدحسن آصفری نیز با اشاره به قرارگرفتن کتابخانه مرکزی استان در بهترین نقطه شهر اراک، گفت: با تکمیل و بهره برداری دو پروژه تالار مرکزی و کتابخانه مرکزی، زیربنای فرهنگی استان به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و موجب اعتلای فرهنگی جامعه خواهد شد.

مهدی زندیه وکیلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی نیز ضمن ارائه گزارشی از روند پروژه، گفت: روند احداث پروژه کتابخانه مرکزی اراک از سال ۹۳ در زمینی به مساحت ۶۲۰۰ مترمربع، با زیربنای ۱۸۵۰۰ متر آغاز شده و برای تکمیل به بودجه ای به میزان ۷۰۰ میلیارد ریال نیازمند است.

زندیه وکیلی افزود: با توجه به محدودیت اعتبارات، تصمیم داریم کتابخانه مرکزی اراک را طی چند فاز افتتاح کنیم و با همدلی و مشارکت مسئولان، فاز اول این کتابخانه می‌تواند تا سال آینده به بهره برداری برسد.

مهدی ثامنی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی نیز گفت: با بهره برداری از کتابخانه مرکزی اراک، اهداف افق چشم انداز در سرانه زیربنای فیزیکی کتابخانه‌های عمومی در استان مرکزی محقق خواهد شد. این کتابخانه عمومی با پیش‌بینی بخش‌های مختلفی همانند مرجع، پژوهش، سالن‌های مطالعه، سالن جلسات، آمفی‌تئاتر پیشرفته، مخزن کتاب، امانت، کودک، نوجوان و فعالیت‌های جنبی، در صورت تکمیل پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

وی ادامه داد: این آمادگی وجود دارد که پس از تحویل پروژه، فرآیند تجهیز و به روزرسانی کتابخانه در اسرع وقت توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور انجام گیرد.