کد خبر: 43094
تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 دی 1399 - 19:58

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

منبع : روابط عمومی اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان قم
تفاهم‌نامه همکاری میان اداره کل کتابخانه‌های استان قم و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در زمینه‌های ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همکاری‌های مشترک فرهنگی، آموزشی و علمی منعقد شد.
امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

به گزارش لیزنا، تفاهم‌نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم توسط سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و حجت‌الاسلام والمسلمین علی لقمان‌پور، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در کتابخانه عمومی جدیدالتاسیس شهدای نوبهار به امضا رسید. این تفاهم‌نامه با هدف توسعه همکاری‌های مشترک فرهنگی، آموزشی و علمی و همچنین ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین دو سازمان منعقد شد.

سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های استان قم در این دیدار، ضمن ارائه گزارشی از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و همچنین وضعیت کتابخانه‌های استان قم گفت: خوشبختانه در سال جاری شاهد دو اتفاق مهم در حوزه توسعه فضاهای کتابخانه‌ای در شهر قم هستیم. بهره‌برداری از کتابخانه عمومی شهدای نوبهار در آبان ماه جاری و همچنین افتتاح کتابخانه مرکزی استان قم تا پایان سال 1399، دو اتفاق مهم شهر قم در حوزه فرهنگ و افزایش سرانه کتابخانه‌ای است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، کتابخانه مرکزی استان را بزرگترین پروژه فرهنگی کنونی شهر دانست و بیان کرد: در حال حاضر پروژه کتابخانه مرکزی قم با توجهات و پیگیری‌های ویژه دبیرکل معزز نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مراحل تجهیز بوده و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تا پایان سال جاری آماده میزبانی مردم فهیم قم خواهد بود.

وی همچنین به همکاری‌های قبلی فیمابین اداره کل کتابخانه‌ها و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: پیشینه همکاری مثبت و سازنده میان دو اداره‌کل در زمینه‌های فرهنگی و ترویج کتابخوانی بسیار رضایت‌بخش بوده و امیدواریم همچنان تداوم داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی لقمان‌پور، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم نیز در این دیدار خبر از راه‌اندازی کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت:  کتابخانه باغ‌ موزه دفاع مقدس استان قم، بزرگترین و غنی‌ترین کتابخانه فرهنگ ایثار و شهادت خواهد شد و از این رو، از اداره کل کتابخانه‌های عمومی درخواست کمک و مشاوره جهت تسریع در فرایند راه‌اندازی آن را داریم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم نیز ضمن ابراز رضایت و پیگیری کارهای مشترک انجام شده فیمابین دو اداره کل، افزود: امیدواریم این تفاهم‌نامه باعث ترویج کتابخوانی و همچنین ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس مرتبط با حوزه کتاب و کتابخوانی گردد. در پایان مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین لقمان‌پور از کتابخانه عمومی شهدای نوبهار و بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.

گفتنی است این تفاهم‌نامه در سه محور تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی؛ همکاری‌های مشترک علمی، فرهنگی و آموزشی؛ و تقویت فرهنگ مشارکت و تعامل و همکاری میان نهادهای مرتبط با فعالیت‌های فرهنگی خصوصاً کتاب و کتابخوانی به امضای طرفین رسید.