کد خبر: 43124
تاریخ انتشار: شنبه, 04 بهمن 1399 - 14:01

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

نشست هماهنگی افتتاح کتابخانه مرکزی یزد برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد
معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی در سفر به یزد به منظور پیگیری مرحله نهایی آماده‌سازی کتابخانه مرکزی، با تأکید بر اینکه در دوره مدیریت اخیر نهاد، نهضت عظیمی برای تکمیل و تجهیز کتابخانه‌های مرکزی کشور راه افتاده است، گفت: این نهضت نقطه عطفی در ارتقای سرانه فضای کتابخانه‌ای‌ در کشور بوده است.
نشست هماهنگی افتتاح کتابخانه مرکزی یزد برگزار شد

به گزارش لیزنا، نشست هماهنگی افتتاح کتابخانه مرکزی یزد با حضور مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی؛ مهدی توکلیان، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل؛ اصغر گودرزی، مدیرکل توسعه کتابخوانی و مشارکت های نهاد؛ رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد، معاونان و جمعی از کارکنان ستادی این اداره کل در کتابخانه مرکزی یزد برگزار شد.

رمضانی در این نشست با ابراز خرسندی از تکمیل کتابخانه مرکزی یزد پس از ۲۵ سال بلاتکلیفی، اظهار داشت: با همت و عنایت ویژه دبیرکل محترم نهاد در اواخر سال ۹۸ این پروژه عظیم فرهنگی استان به سرانجام رسید و آرزوی دیرینه مردم یزد محقق شد، ولی به دلیل شیوع کرونا، آغاز به کار رسمی کتابخانه تاکنون به طول انجامیده است.

وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی یزد در آینده نزدیک و در آستانه پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: با افتتاح کتابخانه مرکزی یزد، بیش از ۸ هزار مترمربع به سرانه کتابخانه‌ای کشور و استان افزوده می‌شود و این امر، تحول بزرگی در فعالیت‌های فرهنگی و کتابخانه‌ای در سطح استان یزد پدید خواهد آورد.

رمضانی در بخش دیگری از سخنان خود تعریف استانداردهای جدید و نوین برای تجهیز کتابخانه‌های عمومی را از دیگر اتفاقات مثبت در روند تکمیل کتابخانه‌های مرکزی و ساخت فضاهای جدید برشمرد و گفت: ارائه استانداردهای جدید در کتابخانه‌سازی و تجهیز فضاها، در جریان تکمیل و افتتاح کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) مشهد از سال ۹۷ آغاز شد و این شاخص‌ها در پروژه‌های بعدی با جدیت پیگیری شد که امروز شاهد ارائه الگویی نوین و خلاقانه در طراحی تجهیزات و امکانات کتابخانه‌ها به خصوص در استان یزد هستیم.

وی جذابیت و دلپذیری فضای کتابخانه‌ها به خصوص بخش‌های کودک را عاملی مهم در جذب مخاطب و اقبال مردم به مطالعه دانست و گفت: با حسن سلیقه همکاران استان و کارشناسان ستاد تهران، کتابخانه مرکزی یزد به یکی از بهترین فضاهای کتابخانه‌ای در کشور بدل شده است.

معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پایان سخنان خود اظهار داشت: مردم فرهنگ‌دوست یزد منتظر خبرهای خوشی از افتتاح کتابخانه مرکزی یزد که به حق بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی استان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون است، در هفته آینده باشند.