کد خبر: 43683
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 16 ارديبهشت 1400 - 08:52

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

وبینار «کتابخانه های عمومی و تالاسمی: آگاهی برای کنترل و پیشگیری» برگزار می‌شود

منبع : اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان
وبینار علمی «کتابخانه های عمومی و تالاسمی: آگاهی برای کنترل و پیشگیری» به مناسبت روز جهانی تالاسمی برگزار می شود.
وبینار «کتابخانه های عمومی و تالاسمی: آگاهی برای کنترل و پیشگیری» برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا، نخستین نشست از سلسله نشست های علمی کتابخانه مرکزی استان خوزستان با عنوان «کتابخانه های عمومی و تالاسمی: آگاهی برای کنترل و پیشگیری»  به صورت مجازی و به مناسبت روز جهانی تالاسمی شنبه 18 اردیبهشت ماه 1400 از ساعت 21 الی 22 برگزار می شود.

محمدرضا شکاری رئیس کتابخانه مرکزی استان خوزستان با اعلام این خبر گفت: در سالهای اخیر، کتابخانه های عمومی وظایفی فراتر از امانت کتاب و تأمین مکان برای مطالعه بر عهده داشته اند. امروزه یکی از وظایف کتابخانه های عمومی، آگاهی رسانی و آگاهی بخشی به توده ی مردم جامعه، و تأمین نیازهای اطلاعاتی تمامی اعضای بالقوه و بالفعل خود در قالب هر نوع محملی است. در این ایام که به دلیل شیوع ویروس کرونا کتابخانه های عمومی در بسیاری از مناطق تعطیل هستند، نشست های علمی کتابخانه مرکزی استان خوزستان در صدد است تا اطلاعات علمی، تخصصی و فنی کتابداران خود را ارتقا داده، و راه را برای خدمات رسانی بهینه و مؤثر فراهم نمایند. شکاری افزود: این نشست و حضور در آن تنها متعلق به کتابداران نیست، بلکه تمامی افراد، اعم از دانشجویان، پژوهشگران، و همه ی شهروندان میتوانند در آن شرکت جسته و از محتوای آن بهره مند شوند.

وبینار علمی «کتابخانه های عمومی و تالاسمی: آگاهی برای کنترل و پیشگیری»  با سخنرانی یونس عرب ، رئیس انجمن تالاسمی ایران، دکتر بیژن کیخایی ، فوق تخصص خون و سرطان اطفال، استاد و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و معرفی کتاب توسط مسلم عباسپور، معلم و عضو فعال کتابخانه های عمومی شهرستان شوشتر، عبدالوهاب پوررضا کتابدار کتابخانه های عمومی شهرستان رامهرمزو نیز معرفی وب سایتها و پایگاههای اطلاعاتی مرتبط با خون توسط میلاد روشنی، دانشجوی دکتری کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران  برگزار خواهد شد.

دبیر این نشست محمدرضا شکاری ، رئیس کتابخانه مرکزی استان خوزستان و دانشجوی دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز است.

این نشست روز شنبه 18 اردیبهشت ماه 1400، به صورت مجازی، در بستر اسکای روم و از طریق لینک و از ساعت 21 الی 22 برگزار می شود.

555555555.jpg