کد خبر: 42167
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 29 مرداد 1399 - 21:05

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

نخستین وبینار بین المللی مدیریت دانش برگزار شد

منبع : لیزنا
نخستین وبینار بین المللی مدیریت دانش با عنوان «چشم انداز ظرفیت سازی در توسعه مدیریت دانش در بخش کشاورزی ایران» برگزار شد.
نخستین وبینار بین المللی مدیریت دانش برگزار شد

به گزارش لیزنا، این هم اندیشی بین المللی به ابتکار و همکاری دفتر ارتباطات علمی و همکاری های بین المللی (ARIA)، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (AREEO) و انجمن موسسات تحقیقات کشاورزی آسیا و اقیانوسیه (APAARI)  در تاریخ27 مرداد ماه سال جاری با حضور بیش از 250 نفر از متخصصان، کارشناسان، اساتید، دانشجویان و مروجان کشاورزی و سایر متخصصان علاقه مند به دانش افزایی در حوزه مدیریت دانش از موسسات آموزش عالی، بخش های دولتی و خصوصی برگزار شد. آمار شرکت کنندگان در این رویداد بین المللی نشان داد که حدود 70 درصد شرکت کنندگان دارای مدرک دکتری تخصصی، 25 درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد و 5 درصد شرکت کنندگان دارای مدرک کارشناسی در حوزه های مختلف علوم کشاورزی و علوم وابسته بودند. در این هم اندیشی، شرکت کنندگانی از کلیه استان های کشور و نیز از 12 کشور آسیایی و اروپایی مانند: هند، مالزی، سنگاپور، تایوان، فیلیپین، لبنان، بنگلادش، اندونزی، کامبوج، اطریش و انگلستان حضور داشتند.

نخستین وبینار مدیریت دانش در بخش کشاورزی ایران با سخنانی پیرامون اهداف و ماموریت های همایش توسط دبیر همایش، دکتر ساسی از هند آغاز شد و به دنبال آن دکتر راوی، ریاست انجمن موسسات تحقیقات کشاورزی آسیا و اقیانوسیه، محورهای همکاری این انجمن را با سازمان، خصوصا در برگزاری همایش تشریح کرد.

مدیرکل دفتر ارتباطات علمی و همکاری های بین المللی، دکتر ولی نسب نیز به سابقه همکاری با آپاری پرداخت و نیز ابراز امیدواری کرد که سلسله هم اندیشی های مجازی در حوزه مدیریت دانش با همکاری آپاری ادامه پیداکند.

پس از آن، دکتر امیرحسینی به عنوان اولین سخنران، به تحلیل و شناسایی عوامل درونی و بیرونی در پیشنهاد و تدوین مدل مفهومی شبکه اشتراک دانش کشاورزی در ایران (AKSI) بین ذینفعان و نقش آفرینان در بخش کشاورزی کشور پرداخت.

مارتینا اسپیسیاکووا از کشور اطریش، مبانی و زیرساخت های شکل گیری نظام نوآوری کشاورزی (AIS) با تکیه بر بنیادهای مدیریت دانش در عرصه کشاورزی را مورد بحث قرار داد.

در پایان دکتر کارلوس از کشور فیلیپین تجربه موفق تحول در نظام نوآوری کشاورزی با تکیه بر بنیادهای دانش محور در تبیین نقش نظام های ملی تحقیقات کشاورزی (NARS) را تبیین کرد.