کد خبر: 44070
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 23 تیر 1400 - 15:06

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

جلسه انتخاب اعضای جدید کارگروه تخصصی نابینایان برگزار شد

منبع : پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
با رای‌گیری از کتابداران شاغل در بخش نابینایان کتابخانه‌های عمومی کشور، اعضای جدید کارگروه تخصصی نابینایان کتابخانه‌های عمومی کشور انتخاب شدند.
جلسه انتخاب اعضای جدید کارگروه تخصصی نابینایان برگزار شد

به گزارش لیزنا، جلسه انتخاب اعضای جدید کارگروه تخصصی نابینایان سه شنبه مورخ ۱۵ تیر ماه سال ۱۴۰۰ با مشارکت و رأی گیری از کتابداران شاغل در بخش های نابینایان کتابخانه های عمومی برگزار و اعضای جدید این کارگروه تخصصی برای یک دوره دو ساله انتخاب و معرفی شدند.

برای انتخاب اعضای کارگروه تخصصی نابینایان در دوره فعلی، کمیته ای در اداره کل توسعه کتابخانه ها و مشارکت ها تشکیل و طی بخشنامه ای، شیوه نامه شیوه نامه برگزاری انتخابات به استان ها ابلاغ شد. در ادامه از کتابداران مایل به عضویت در کارگروه دعوت به عمل آمد و متعاقب اطلاع رسانی به عمل آمده، تعداد ۱۲ نفر از کتابداران، متقاضی عضویت در کارگروه شده و ثبت نام کردند.

در ادامه طی بخشنامه ای، زمان و ساز و کار برگزاری انتخابات به همراه اسامی متقاضیان عضویت در کارگروه به ادارات کل استانی اعلام و بخشنامه ها و مشخصات نامزدها از طریق پیام رسان در فضای مجازی برای تمامی کتابداران مشمول اطلاع رسانی شد.

در نهایت رأی گیری با مشارکت کتابداران بخش های نابینایان با حضور اعضای کمیته برگزاری انتخابات شامل مدیرکل توسعه کتابخانه ها و مشارکت ها، مشاور معاون محترم توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی، ‌ رئیس اداره نظارت و ارزیابی توسعه کتابخانه ها و نماینده دفتر نظارت و بازرسی برگزار شد.

بر اساس آرای اخذ شده، رسول رضایی، کتابدار بخش نابینایان کتابخانه ولیعصر اصفهان، روح الله ساعی، کتابدار بخش نابینایان کتابخانه مرکز تبریز، داریوش جوادی، کتابدار بخش نابینایان کتابخانه امیرکبیر کرج، پریسا محمدی، کتابدار بخش نابینایان کتابخانه حسینعلی رئیسی شیراز، رقیه شفیعی، کتابدار بخش نابینایان کتابخانه مرکزی ایلام به عنوان اعضای اصلی و  حسن عبدلی، کتابدار کتابدار آیت الله خامنه ای شهر قم بعنوان عضو علی البدل کارگروه تخصصی نابینایان کتابخانه‌های عمومی کشور به مدت دو سال از تاریخ از مرداد ماه ۱۴۰۰ تا ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲ انتخاب شدند.

گفتنی است منتخبین، نماینده تمامی کتابداران بخش های نابینایان بوده و زمینه مشارکت و استفاده بهینه از دانش و توانمندی نیروی انسانی و همفکری و هم افزایی برای ارتقای خدمات نابینایان در کتابخانه های عمومی را فراهم می آورند. خدمات به نابینایان و کم بینایان در ۶۰ باب کتابخانه تحت پوشش نهاد کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور ارائه می شود و در این خصوص، اقدامات شایسته ای طی سال های اخیر برای تهیه تجهیزات لازم، فراهم آوری منابع اطلاعاتی بریل و گویا و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز به عمل آمده است. همچنین، اکثریت نیروی شاغل در بخش های مذکور، از بین نابینایان و کم بینایان تحصیل کرده و توانمند انتخاب و استخدام می‌شوند.