کد خبر: 46055
تاریخ انتشار: یکشنبه, 26 تیر 1401 - 09:51

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

انتشار فراخوان جایزه هکاتون بازی‌های جدی ۱۴۰۱

منبع : لیزنا
فراخوان جایزه هکاتون بازی‌های جدی ۱۴۰۱ با مشارکت نهاد کتابخانه های عمومی کشور منتشر شد. تمام بازی‌سازان و بازی‌پژوهان علاقه‌مند به تولید و مطالعه در حوزه سرگرمی های جدی می توانند با حضور در این عرصه رقابتی، فرصت تازه‌ای برای تولید مقالات و خلق بازی‌های جدید تجربه کنند.
انتشار فراخوان جایزه هکاتون بازی‌های جدی ۱۴۰۱

به گزارش لیزنا، پنجمین دوره هکاتون بازی‌های جدی در سال ۱۴۰۱ با حمایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان طراح مسئله با هدف افزایش مراجعه افراد به کتابخانه‌ها با ارائه موضوع بازی‌وارسازی مراجعه به کتابخانه‌ها برگزار می‌شود.

هکاتون بازی‌های جدی که به طور همزمان در شهرهای تهران، تبریز و اصفهان برگزار می‌شود، همچون سال گذشته، پس از تایید شورای راهبری بنیاد ملی نخبگان در طرح شهید بابایی مصوب شد تا بنیاد ملی نخبگان در سال ۱۴۰۱ امتیاز فعالیت نخبگی را به منتخبان این رویداد تخصیص ‌دهد.

بر این اساس به اعضای تیم‌های برنده عنوان رتبه اول ۳۰ امتیاز، برنده عنوان رتبه دوم ۲۵ امتیاز و برنده عنوان رتبه سوم ۲۰ امتیاز فعالیت نخبگی اعطا می‌شود.

همچنین به شرط تلاش تیم‌های منتخب برای تولید و تجاری‌سازی محصولِ هکاتون، امکان افزایش امتیاز فعالیت نخبگی تا سقف ۲ برابر وجود دارد. قابل توجه است که به‌ منظور توانمندسازی و آموزش شرکت‌کنندگان پیش از هکاتون، کارگاه‌های آموزشی تخصصی برگزار خواهد شد که پیش‌نیاز دریافت امتیاز فعالیت نخبگی بنیاد ملی نخبگان و اجباری است. زمان کارگاه‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

بنابراین افراد و تیم ‌های علاقه‌ مند می‌توانند نهایتاً تا روز جمعه مورخ ۱۵ مهرماه ۱۴۰۱ برای بهره‌مندی از این فرصت و شرکت در رویداد به‌صورت فردی یا تیمی ثبت‌نام کنند.

برای ثبت‌­نام فردی یا گروهی در پنجمین جایزه هکاتون بازی­‌های جدی ۱۴۰۱ اینجا را کلیک کنید.

فراخوان ششمین دوره جایزه بازی های جدی را می توانید در اینجا ببینید.

گفتنی است جایزه بازی‌های جدی که هر سال توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود، در ششمین دوره با  ۳ رویداد مجزا شامل سمپوزیوم، جشنواره و هکاتون برگزار می شود که نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سال ۱۴۰۱ حامی پنجمین رویداد هکاتون بازی‌های جدی است.

لازم به ذکر است هکاتون بازی های جدی یک رویداد بازی‌سازی سه‌روزه است که با هدف ایده‌پردازی و تجربه ساخت یک بازی جدی برگزار می‌شود.