کد خبر: 46176
تاریخ انتشار: سه شنبه, 18 مرداد 1401 - 14:18

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

برگزاری مدرسه بازی‌های جدی با موضوع بازی‌وارسازی

منبع : لیزنا
مدرسه بازی‌های جدی با موضوع بازی‌وارسازی با مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.
برگزاری مدرسه بازی‌های جدی با موضوع بازی‌وارسازی

به گزارش لیزنا، مدرسه بازی‌های جدی با موضوع بازی‌وارسازی (گیمیفیکیشن Gamification) با هدف توانمندسازی شرکت‌کنندگان در بخش هکاتون ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

مدرسان این دوره آموزشی تلاش می‌کنند تا با ارائه اصول فنی و طراحی گیمیفیکیشن در ساخت یک بازی جدی با بازی‌وارسازی موضوع مراجعه به کتابخانه‌ها، شرکت‌کنندگان هکاتون را برای تولید پروتوتایپ آماده کنند.

«کتابخانه، کتابخوانی و بازی» با تدریس سید مهدی حسینی؛ «گیمیفیکیشن در ساخت انواع اپلیکیشن» با تدریس محمد صادق نعمائی؛ «آشنایی با مدل های طراحی گیمیفیکیشن»، «آشنایی با اصول بازاریابی ایده» و «گیمیفیکیشن در آموزش و کتاب خوانی» با تدریس محسن سیفی؛ «اقتصاد رفتاری و بازی وارسازی در طراحی رفتار» با تدریس جواد نیک پیام و «انتقال تجربه و ارائه نمونه های اجرا شده» با تدریس علیرضا رنجبر شورابی از جمله عناوین این دوره آموزشی هستند.

بر این اساس علاقه مندان تا ۲۸ مرداد ماه فرصت دارند با ثبت نام در مدرسه بازی های جدی در کارگاه های آموزشی شرکت کنند. مدرسه بازی های جدی از ۳ شهریورماه  ۱۴۰۱ به صورت آنلاین آغاز خواهد شد و به شرکت کنندگان گواهی حضور اعطا خواهد شد.

امکان ثبت‌نام در کارگاه‌های این مدرسه هم به شکل فردی و هم تیمی وجود دارد. اما حضور حداقل یک فرد از تیم‌ها در همه کارگاه‌ها الزامی است. 

با توجه به الزام حضور شرکت‌کنندگان هکاتون ۱۴۰۱ در این دوره آموزشی، برای ثبت‌نام در مدرسه اول از  اینجا در هکاتون ثبت‌نام کنید و بعد با لینکی که در انتهای فرم ثبت‌نام ارائه شده، که برای شما ایمیل هم می‌شود، برای ثبت‌نام در مدرسه اقدام کنید.

اگر می‌خواهید فقط در کارگاه‌های آموزشی شرکت کنید، نیازی به تکمیل فرم ثبت‌نام در هکاتون نیست و از  اینجا اقدام کنید.

هزینه ثبت‌نام برای شرکت در مدرسه به صورت فردی یا تیمی، مجموعاً ۱ میلیون ریال است.

علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۳۱۰۲۲۲ داخلی ۴۱۳ و ۱۴۱ تماس گرفته و یا به تارنمای www.segap.ir مراجعه کنند.

گفتنی است پنجمین دوره هکاتون بازی‌های جدی با حمایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان طراح مسئله، رویداد با هدف افزایش مراجعه افراد به کتابخانه‌ها و با بازی‌وار کردن این فرآیند در شهرهای تهران، تبریز و اصفهان تاریخ‌های ۲۰ الی ۲۲ مهرماه به‌صورت همزمان و آنلاین در بستر دیسکورد برگزار خواهد شد. همان طور که پیش از این و در فراخوان اولیه جایزه بازی‌های جدی ۱۴۰۱ اعلام شده بود، برای دریافت امتیاز نخبگانی حضور شرکت‌کنندگان در هکاتون بازی‌های جدی ۱۴۰۱ در این کارگاه‌های آموزشی تخصصی اجباری است.

هکاتون بازی‌های جدی یک رویداد بازی‌سازی سه‌روزه است که با هدف ایده‌پردازی و تجربه ساخت یک بازی جدی برگزار می‌شود. این رویداد همچون سال گذشته، پس از تایید شورای راهبری بنیاد ملی نخبگان در طرح شهید بابایی مصوب شده است و بنیاد ملی نخبگان در سال ۱۴۰۱ نیز امتیاز فعالیت نخبگی را به منتخبان این رویداد تخصیص می‌دهد. از این رو حضور در این کارگاه‌ها پیش شرط دریافت امتیاز فعالیت نخبگی است

دروس ارائه شده در این مدرسه مجموعا ۱۹ ساعت و در ۳ بخش فنی، مباحث مربوط به بازی‌وارسازی و مباحث تکمیلی است.