کد خبر: 46165
تاریخ انتشار: شنبه, 15 مرداد 1401 - 10:19

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

ساخت کتابخانه توسط ورزشکار رکورددار یزدی در یکی از مناطق این استان

منبع : لیزنا
جلسه هماهنگی برای تخصیص زمین و احداث کتابخانه‌ خیرساز توسط ورزشکار رکورددار یزدی در یکی از مناطق فاقد کتابخانه شهر یزد با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار شد.
ساخت کتابخانه توسط ورزشکار رکورددار یزدی در یکی از مناطق این استان

به گزارش لیزنا، در نشستی با حضور علی‌اکبر عزیزی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد؛ رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و محمدحسین حسینی، ورزشکار صاحب‌نام یزدی و صاحب 8 رکورد جهانی و یک رکورد گینس در زدن روپایی، در خصوص اختصاص زمین مناسب در یکی از مناطق فاقد کتابخانه در شهر یزد توسط این ورزشکار رکورددار یزدی بحث و تبادل‌نظر شد.

عزیزی، معاون استاندار یزد در این نشست با قدردانی از نیت خیر این ورزشکار جوان و صاحب‌عنوان استان، گفت: کتابخانه‌سازی امری ماندگار و مؤثر در تقویت بنیه‌های فرهنگی جامعه است و امیدوارم با اختصاص زمینی مناسب به این خیر جوان یزدی، کتابخانه مدرن و در خور شأن مردم شهر یزد در یکی از مناطق فاقد کتابخانه احداث شود.

وی همچنین قول داد پیگیری‌های لازم برای اختصاص زمین به منظور ساخت این کتابخانه از طریق سازمان راه و شهرسازی و سایر نهاد مربوطه صورت گیرد.

رقیه دوست‌فاطمی‌ها نیز در این جلسه با تأکید بر این‌که در سال‌های اخیر مشکل اختصاص زمین به پروژه‌های خیری کتابخانه‌سازی در یزد به علت برخی موانع قانونی حل نشده است، خواستار حل این مشکل در پروژه‌های کتابخانه‌سازی پیش‌رو شد.

حسینی، ورزشکار یزدی رکورددار روپایی در جهان نیز در این نشست، از تصمیم خود برای ساخت یک کتابخانه با سبک سنتی و سازگار با معماری شهر یزد خبر داد و تصریح کرد: از مدتی پیش قصد داشتم به نام مادر مرحوم خود بنایی فرهنگی در شهر زادگاهم بنا کنم که در مشورت با دوستان و خانواده، تصمیم گرفتم کتابخانه‌ای با سبک سنتی و با امکانات به‌روز در یکی از مناطق کمتر برخوردار شهر بسازم که امیدوارم با حمایت و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط، این اتفاق خوب رقم بخورد.

در پایان این جلسه مقرر شد با هماهنگی سازمان راه و شهرسازی، زمین‌های فرهنگی سطح شهر موردبررسی قرار گیرد و یکی از این زمین‌ها در مناطق فاقد کتابخانه، با نظر مساعد خیّر به ساخت کتابخانه اختصاص یابد.

حسینی همچنین در حاشیه این جلسه به منظور آشنایی بیشتر با خدمات و بخش‌های جدید کتابخانه‌ها، از برخی بخش‌های کتابخانه مرکزی یزد دیدن کرد.

گفتنی است، محمدحسین حسینی فهرجی، ورزشکار صاحب‌نام یزدی و دارنده عناوین و رکوردهای متعدد بین‌المللی است که یکی از رکوردهای زدن روپایی وی نیز در کتاب گینس به ثبت رسیده است.