کد خبر: 47713
تاریخ انتشار: سه شنبه, 21 شهریور 1402 - 08:09

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

برگزاری نشست «قدرت کتابخانه‌های عمومی برای هدایت کسب‌وکارهای کوچک از طریق فناوری‌های تحول‌آفرین»

منبع : نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
پیش‌نشست سیزدهم با عنوان «قدرت کتابخانه‌های عمومی برای هدایت کسب‌وکارهای کوچک از طریق فناوریهای تحول آفرین» «همایش بین المللی کتابخانه های عمومی و کسب و کارهای کوچک» به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی در مشهد برگزار می شود.
برگزاری نشست «قدرت کتابخانه‌های عمومی برای هدایت کسب‌وکارهای کوچک از طریق فناوری‌های تحول‌آفرین»

به گزارش لیزنا، در راستای برگزاری «همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» نشست «قدرت کتابخانه‌های عمومی برای هدایت کسب‌وکارهای کوچک از طریق فناوریهای تحول آفرین» به عنوان سیزدهمین پیش‌نشست با حضور نیک تانزی مشاور، فعال و سخنران در حوزه فناوری های کتابخانه ای،  مسئول کتابخانه عمومی هانتینگتون جنوبی در شهر نیویورک، نویسنده کتاب های «استفاده بهینه از مجموعه های دیجیتال از طریق آموزش و توسعه» (۲۰۱۶) و «بهترین فناوری ها برای کتابخانه های عمومی: سیاست ها، برنامه ها و خدمات» (۲۰۲۰) و سردبیر مجله The Wired Library(۲۰۱۹-۲۰۲۱) و اعظم صنعت‌جو، عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد و دبیر علمی همایش روز سه شنبه ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۵ برگزار می‌شود.

این پیش‌نشست به منظور تبادل تجارب و رویکردهای کتابخانه های ایالات متحده آمریکا درحوزه کسب‌وکارهای کوچک و نقش کتابخانه در آن برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند با انتخاب گزینه میهمان از طریق نشانی https://www.skyroom.online/ch/researchpl/razavi در این نشست شرکت کنند. همچنین این نشست به صورت زنده از پایگاه اطلاع‌رسانی iranpl.ir و صفحه آپارات نهاد aparat.com/iranpl پخش خواهد شد.

گفتنی است، همایش بین‌المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» با هدف شناسایی راهکارها، ایده‌ها، تجربه‌ها، ضعف‌ها، چالش‌ها و چشم‌اندازها برای استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی به‌منظور مشارکت فعال در فضای کسب‌ وکار کشور و فراهم‌آوردن بستری برای توجه به نقش و جایگاه کتابخانه‌های عمومی در رونق‌بخشیِ اقتصادی با حمایت از اقدامات کارآفرینانه و کسب‌ وکارهای کوچک، با مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران و انجمن جامعه‌شناسی ایران در روزهای ۲۵ و ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲ به میزبانی شهر مشهد برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به تارنمای این همایش به نشانی conf2.ipla.ir مراجعه کنند.