کد خبر: 47948
تاریخ انتشار: یکشنبه, 21 آبان 1402 - 14:05

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

اعلام برنامه‌های کتابخانه‎های عمومی استان کرمان در هفته کتاب سال 1402

منبع : کتابخانه های عمومی استان کرمان
مدير کل کتابخانه های عمومی استان کرمان  از برگزاری بیش از 800 برنامه های فرهنگی در کتابخانه ها، شهرستانها و مرکز استان، در هفته کتاب خبر داد و برنامه های ويژه اين هفته را تشريح کرد.
اعلام برنامه‌های کتابخانه‎های عمومی استان کرمان در هفته کتاب سال 1402

به گزارش لیزنا، احمد وفایی، مدیرکل کتابخانه های عمومی ضمن تبریک پیشاپیش به تشریح اقدامات، فعالیت ها و اهم برنامه های هفته کتاب سال 1402 با شعار «آینده خواندنی است» پرداخت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بر لزوم برگزاری کیفی برنامه های فرهنگی هفته کتاب تاکید کرد و گفت: هفته کتاب و کتابخوانی فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و آگاه سازی مردم از خدمات کتابخانه ها است لذا ويژه برنامه های هفته کتاب استان در کتابخانه های عمومی استان از 23 آبان آغاز و تا 30 آبان ادامه دارد.

احمد وفائی برنامه های «صبح میثاق» زیارت قبور شهدا و مرقد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در آغازین روز هفته کتاب، دیدار با مسئولین استانی، «صبح نشاط» همراه با ورزش، همگام با مطالعه، پویش کتاب سازی «اولین کتاب دست ساز من» ویژه کودکان و نوجوانان، نشست مشاوره ای "چگونه کتاب خوان شویم؟"، «کوی دلدادگان» برگزاری سلسله برنامه های فرهنگی؛ به مناسبت 24 آبان روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» در پاسداشت مقام آیت الله علامه سید محمدحسین طباطبایی، حضور کتابداران در مناطق حاشیه نشین و کمتر برخوردار با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی (قصه گویی، نمایش خلاق، جمع خوانی، اوریگامی، اهدای کتاب)، «عطر کتاب در سیاه چادر» رویداد یکروزه در هفته کتاب 1402ضمن ارائه خدمت پیک کتاب، همراه با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی به جامعه عشایری استان، برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی زنان دختران روستا و عشایر در کتابخانه های روستایی(در حمایت از کسب و کارهای کوچک و محلی) و 812 برنامه فرهنگی کتابخانه ای شامل  نشست کتاب‌خوان، مسابقات کتاب‌خوانی، جلسات نقد و بررسی کتاب، کارگاه آموزشی، جلسه مطالعاتی، معرفی کتاب،  برنامه مناسبتی و ... را از فعالیت های هفته کتاب در کتابخانه های عمومی استان نام برد.

احمد وفائی از  عضویت رایگان کتابخانه های عمومی در روزهای 23، 24 و 25 آبان خبر داد و گفت: طرح سراسری عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی به مناسبت فرارسیدن سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و روز بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار، در تمامی کتابخانه‌های عمومی استان کرمان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در این طرح علاقمندان و دوستداران کتاب مي‌توانند با دریافت کد تخفیف از سامانه يكپارچه مديريت كتابخانه‌هاي عمومي به آدرس  www.samanpl.ir   و یا پورتال کتابخانه ها از این طرح بهره مند شوند.

در ادامه وفائی به برنامه هایی از جمله تجدید میثاق با آرمان های شهدا و دیدار با خانواده معظم شهدا، اهدا کتاب، ملاقات کتابداران و اعضای کتابخانه‌های عمومی با مقامات و مسئولین، حضور روسای ادارات شهرستان‌ها در نماز سیاسی عبادی جمعه به منظور ارائه گزارش عملکرد کتابخانه‌های عمومی، انجام تبلیغات میدانی و اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما و رسانه‌های استان، جذب مشارکت‌ مردمی و کمک‌های خیرین، اجرای طرح اهدای کتاب، تشکیل جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها، برنامه‌های آموزشی؛ داستان‌نویسی، طراحی و نقاشی، نویسندگی، خوشنویسی، برگزاری جلسات شعرخوانی و ... از مهم ترین فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده برای این ایام است.

وفائی، در پایان با تأکید بر بازدید مسئولان در هفته کتاب از کتابخانه‌های عمومی استان و توجه به کتاب و کتابخوانی خاطرنشان کرد: زمینه‌های لازم برای بازدید اقشار مختلف مردم از کتابخانه‌های عمومی استان فراهم‌ شده است.