کد خبر: 48470
تاریخ انتشار: یکشنبه, 20 اسفند 1402 - 07:46

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سیستان و بلوچستان منصوب شد

منبع : نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور طی حکمی مهدی جهان تاب را به عنوان مدیرکل کتابخانه های عمومی و رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه های عمومی استان سیستان و بلوچستان منصوب کرد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سیستان و بلوچستان منصوب شد

به گزارش لیزنا، متن حکم مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به این شرح است:

جناب آقای مهدی جهان‌تاب

سلام علیکم
نظر به تعهد، مسئولیت‌پذیری و شایستگی‌های فرهنگی و اجرایی جناب‌عالی، به موجب این ابلاغ شما را به مدت دو سال به سمت «مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان سیستان و بلوچستان» منصوب می‌کنم.

بی‌گمان، رسالت دینی، انقلابی و ملی همۀ مدیران فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی، حفظ پویایی و پایایی آرمان‌ها و نگهبانی هوشیارانه و عالمانه از آنهاست. انجام این وظیفۀ خطیر و دلپذیر، که به‌ویژه در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در قامت یک واجب فرهنگی جلوه‌گر است، مستلزم توجه همدلانه و آگاهانه به نکاتی است که بر رعایت آن‌ها در طراحی و اجرای برنامه‌ها تأکید دارم:

توجه به برنامه‌ریزی و تعیین اهداف و بسیج امکانات برای تحقق آنها، سازماندهی وظایف ستاد به منظور ایجاد بهره‌وری و مشارکت در کارکنان، کنترل فرایند و نظارت هدفمند و صمیمانه بر آنها، توجه ویژه به خدمت‌رسانی به اعضا و ارتباط نزدیک با مردم، استفاده از ظرفیت سرمایۀ انسانی، ارتباط صمیمانه با کتابداران و تلاش برای تسهیل در انجام وظایف ایشان، هم‌افزایی با دیگر مراکز و دستگاه‌های فرهنگی استان به‌ویژه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان و هدایت به‌هنگام و مسئولانه ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان به منظور توسعۀ جغرافیایی و فرهنگی کتابخانه‌ها.

روز آمدی و کارآمدی برآمده از انجام وظایف مذکور، نویدبخش تحقق بنیادی‌ترین وظیفۀ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، یعنی ترویج فرهنگ کتاب، کتابخوانی و دانایی است.

برای شما در انجام بسامان وظایف سازمانی از درگاه خداوند مهربان توفیق می‌طلبم و امیدوارم اعتماد نهاد کتابخانه‌ها به جنابعالی، پاسخی سزاوار شأن مردم شریف آن مرز و بوم بیابد؛ بفضله و کرمه.

مهدی رمضانی
دبیرکل

گفتنی است مهدی جهان‌تاب، متولد ۱۳۵۶، دارای مدرک کارشناسی‌ارشد علوم سیاسی تا پیش از این به عنوان معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان مشغول به فعالیت بوده است. از سوابق وی نیز می‌توان به مدیر روابط عمومی صداوسیمای سیستان بلوچستان، مشاور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران و معاون فرهنگی و رسانه هیئت رزمندگان اسلام استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد.