کد خبر: 42588
تاریخ انتشار: دوشنبه, 19 آبان 1399 - 09:03

داخلی

»

گزارش

دیدار دبیر انجمن کتابداری قم با مدیر مرکز علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی قم

منبع : لیزنا
دبیر انجمن کتابداری و اطلاع رسانی استان قم 12 آبان ماه 99 با حضور در مرکز علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی قم با سرپرست این مرکز به منظور بررسی زمینه‌های همکاری و معرفی انجمن دیدار و گفتگو کرد.
دیدار دبیر انجمن کتابداری قم با مدیر مرکز علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی قم

به گزارش لیزنا، در این دیدار دکتر مرتضی محمدی استانی (دبیر انجمن) به معرفی اهداف، ساختار و برنامه‌های انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی استان قم پرداخت. وی همچنین گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی در طی ادوار مختلف انجمن را برای مدیر مرکز علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی داد. دبیر انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی استان قم در این دیدار به زمینه‌های همکاری مختلف در عرصه‌های آموزشی و  پژوهشی با مرکز علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی قم اشاره مختصری داشت.

در ادامه محمد رستمی (سرپرست مرکز علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی قم) ضمن ابراز خرسندی از این دیدار به معرفی این مرکز پرداخت.

محمد رستمی به فعالیت جهاد دانشگاهی در سه حوزه خدمات درمانی (مرکز درمان ناباروی)، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی اشاره کرد و گفت:  خبرگزاری‌های تحت پوشش جهاد دانشگاهی نظیر ایسنا و ایکنا و همچنین انتشارات و مرکز افکارسنجی ایسپا از نمونه‌های فعالیت جهاد در حوزه فرهنگی است.

 سرپرست مرکز علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی قم وظیفه این مرکز را در حوزه آموزش در دو بخش آموزش‌های کوتاه مدت و بلند مدت دانست و بیان داشت : این مرکز در سال 1389 فعالیت خود را در مقاطع کاردانی و کارشناسی در سه گروه فناوری اطلاعات، گرافیک و مدیریت شروع کرده است. در حوزه آموزش‌های کوتاه مدت نیز در گروه‌های زبان‌های خارجی، پزشکی، علوم انسانی، کشاورزی، و فنی مهندسی فعالیت این مرکز ادامه دارد.

 وی از همکاری با بسیاری از سازمان‌ها در اجرای برنامه‌ها و آموزش‌های کوتاه مدت و استفاده از ظرفیت این مرکز نظیر بهزیستی، نظام مهندسی و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری خبر داد.

رستمی به سامانه آموزش مجاری این دانشگاه با عنوان امجد اشاره داشت که مورد استفاده مرکز جامع علمی و کاربردی استان قم است..وی همچنین به حضور فعال دانشجویان این مرکز در بازار کار اشاره کرد و گفت: سه انجمن علمی و دانشجویی فناوری اطلاعات، هنر و ادبی و هنری (نقطه) در این مرکز وجود دارد.

در این جلسه سیدابوالحسن نظام‌دوست، مدیر گروه فناوری اطلاعات این مرکز و همچنین از اعضای انجمن کتابداری استان قم نیز حضور داشتند که به ارائه نقطه نظرات خود در ارتباط با محورها و پتانسیل‌های همکاری میان انجمن و مرکز پرداختند.

سیدابوالحسن نظام‌دوست پیشنهاد استفاده از سامانه آموزش مجازی مرکز (امجد) را به منظور برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی انجمن ارائه کرد که مورد استقبال رئیس مرکز و دبیر انجمن واقع شد. نظام‌دوست همچنین پیشنهاد ارائه تک پودمان‌هایی در حوزه علم اطلاعات و دانش‌شناسی و همچنین علوم رایانه و ارائه مدرک از سوی مرکز علمی و کاربردی با همکاری انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی استان قم را ارائه کرد.

در پایان دکتر محمدی استانی با توجه به وجود زیرساخت آموزشی مرکز علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی قم و در پیش‌بودن هفته کتاب، پیشنهاد برگزاری نشست هفته کتاب انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی استان قم از طریق این سامانه را ارائه کرد که مورد استقبال طرفین قرار گرفت. وی همچنین از زمینه‌های همکاری مطرح شده استقبال کرد و مقرر شد که تفاهم‌نامه‌ای جهت عملیاتی‌شدن همکاری‌ها به امضاء طرفین ظرف هفته‌های آتی برسد.