کد خبر: 45115
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 29 دی 1400 - 11:12

داخلی

»

گزارش

در جلسه تعامل هم افزایی همایش«فعالیت داوطلبانه فرصتی برای پویاسازی خدمات در کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مراکز آرشیوی» مطرح شد:

مدیریت منابع انسانی پشتوانه حرکت‌های بزرگ اجتماعی است

منبع : لیزنا
جلسه تعامل هم افزایی و پیشبرد اهداف اولین همایش بین المللی «فعالیت داوطلبانه فرصتی برای پویاسازی خدمات در کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مراکز آرشیوی» با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی خیاط، رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.
مدیریت منابع انسانی پشتوانه حرکت‌های بزرگ اجتماعی است

به گزارش لیزنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی خیاط در جلسه تعامل هم افزایی و پیشبرد اهداف اولین همایش بین المللی «فعالیت داوطلبانه فرصتی برای پویاسازی خدمات در کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مراکز  آرشیوی» در دیدار با اعضای کمیته اجرایی همایش  که در محل دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، گفت: سابقه کار داوطلبانه در فرهنگ دینی و رفتار اجتماعی کشورمان به سالیان دور  برمی‌گردد اما این مهم صرفا در حوزه‌های معیشتی خلاصه شده است.

وی نسبت به ضرورت توسعه فعالیت داوطلبانه در عرصه‌های مختلف علمی، اجتماعی، فرهنگی و ... تاکید کرد و افزود: مدیریت منابع انسانی بسیار حائز اهمیت است لذا بایستی از این ظرفیت عظیم به‌عنوان پشتوانه حرکت‌های بزرگ اجتماعی به نحو مطلوبی بهره برد.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در بخش دیگر سخنان خود، بارگاه منور حضرت رضا(ع) را ظرفیتی عظیم در هم‌افزایی و انسجام ملی و چه بسا بین المللی دانست و ابراز کرد: وجود خادمیاران  رضوی بخشی از این ظرفیت است که بایستی با یک اقدام علمی و سنجیده و نیز فرهنگسازی به خروجی مطلوبی رسید.

در ادامه جلسه دکتر عباس مرجانی، دبیر اجرایی همایش فعالیت داوطلبانه موضوعاتی چون «فرهنگسازی و بسترسازی ترویج و توسعه فعالیت داوطلبانه»، «راهبردها و برنامه‌های ترویج فعالیت داوطلبانه»، «عوامل و موانع جذب نیروهای داوطلب» و «پیامدها و چالش‌های پیش‌روی فعالیت داوطلبانه» را از محورهای این همایش برشمرد.

وی به برگزاری پیش نشست‌های علمی در رابطه با محورهای همایش با متخصصین و صاحب‌نظران در عرصه‌های مختلف اقتصادی، جامعه‌شناسی، علوم دینی و ... اشاره کرد و افزود: در نظر داریم با برگزاری این پیش نشست‌ها نظر متخصصین را همراه با تولید محتوا به سرمایه‌های اجتماعی جلب کنیم.

در پایان جلسه مقرر شد از پژوهش‌ها و مقالات علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در فراخوان همایش و ظرفیت اعضای هیات علمی دانشگاه در برگزاری پیش‌نشست‌ها استفاده شود. همچنین در جلسات مدیران مجموعه علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی اهداف و محوریت همایش فعالیت داوطلبانه مطرح شود.

گفتنی است پیش از این چنین جلساتی با دکتر مرتضی رجوعی؛ رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، دکتر وحدتی شبیری؛ مدیر مدرسه عالی فقاهت رضوی، دکتر محمدرضا صالح؛ رئیس نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در مشهد و مهندس فیاضی؛ مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) برگزار شد.