کد خبر: 25938
تاریخ انتشار: سه شنبه, 25 آبان 1395 - 10:06

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

ستاد خبری 24

در سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه

فیلم «آثار عجم»، برگزیده بخش سینما کتاب شد

  در سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه، حسن نقاشی با فیلم «عجم»، به عنوان برگزیده بخش کتاب و سینما انتخاب شد.
فیلم «آثار عجم»، برگزیده بخش سینما کتاب شد

 

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام ستاد خبری بیستوچهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، مراسم اختتامیه سیوسومین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران با حضور حجتاله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد و محسن مؤمنی شریف، رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی ٢٤ آبانماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد و فیلم‌‎سازان طی این مراسم، جوایز خود را دریافت کردند.

جایزه بخش کتاب و سینما شامل تندیس هفته کتاب، لوح تقدیر و مبلغ ١٥٠ میلیون ریال به عنوان نفر اول به حسن نقاشی برای فیلم مستند «آثار عجم» اهدا شد. فرزاد موتمن، افشین داورپناه و سیدجواد میرهاشمی آثار بخش کتاب و سینما را در سیوسومین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران را داوری کردند.

نقاشی در توضیح درباره فیلم اقتباسی خود، اظهار داشت: عجم درباره زندگی فرصتالدوله شیرازی بود که دوست داشت درباره فرهنگ ایران باستان کتابی بنویسد، پس خطوط میخی و پهلوی را میآموزد و با ترجمه درستی که از خطوط میخی کرد، آنچه امروز درباره تخت جمشید میدانیم را در اختیار ما قرار میدهد.

این فیلمساز با اشاره به اینکه فقط یک خیابان با نام فرصت در شهر تهران وجود دارد و اطلاعات درباره این نویسنده محدود است، بیان کرد: فرصت گمنام است. جز نام یک خیابان، اطلاعاتی درباره آثار و زندگی او نمیشناسیم.

نقاشی درباره وضعیت سخت زندگی فرصت گفت، و اظهار داشت: نتیجه تحقیقات درباره فرصت را به شکل فیلم ساختم. امیدوارم کسانی که این فیلم را میبینند، فرصت را بشناسند و به مطالعه کتاب علاقهمند شوند.

اولین شرط حسن نقاشی در ساخت فیلم استفاده از اسناد معتبر است، وی دراین باره گفت: کتابها بهترین سند برای ایدهها هستند؛ کتاب همواره همراه فیلمساز است.

یادآوری میشود در مراسمی که روز کتاب و سینما (19آبان 1395) در سینما چارسو برگزار شد، جایزه چهارم سیوسومین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه به فیلم «حساسیت فصلی» به کارگردانی سعید وکیلی، مقام سوم به «حفره مشترک» به کارگردانی اسما ابراهیم زادگان، جایزه دوم به فیلم داستانی «نیستان» به کارگردانی ابراهیم ایرجزاد تعلق گرفت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: