کد خبر: 45383
تاریخ انتشار: شنبه, 14 اسفند 1400 - 11:12

داخلی

»

گفتگو

حضور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب در ۲۶امین نمایشگاه کتاب مسقط

منبع : لیزنا
کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب در راستای تامین منابع مورد نیاز دانشجویان و پژوهشگران در ۲۶امین نمایشگاه کتاب مسقط شرکت کرد.
حضور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب در ۲۶امین نمایشگاه کتاب مسقط

به گزارش لیزنا، کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب در راستای تامین منابع مورد نیاز دانشجویان و پژوهشگران در ۲۶امین نمایشگاه کتاب مسقط شرکت  کرد و با همت و تلاش دکتر ابراهیم قاسمی قائم مقام معاونت پژوهشی و مهدی محمدی شجاعی مدیر کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب توانست آثار ارزشمندی را در موضوعات یهودیت، مسیحیت از ناشران بزرگ سوری، آثار جدید در موضوع حقوق و تصوف از ناشران مصر، آثار فقهی و کلامی از ناشران عربستان، کتاب‌هایی در موضوع اعلام از ناشران اردن ، مجموعه‌ای نفیس در موضوع فلسفه، زن و خانواده از ناشران تونس، آثاری در حوزه تاریخ و یهودیت از فلسطین، کتاب‌هایی در موضوع اباضیه از ناشران عمان و الجزایرو ....تهیه کند.

مهدی محمدی شجاعی مدیر کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب در گفتگو با لیزنا گفت: این نمایشگاه به لحاظ کمی و کیفی با حضور پررنگ ناشران مصر، عمان، اردن، الجزایر ، تونس، امارات متحده عربی، مراکش، سودان، عربستان، کویت، لبنان و ....  شرایط بسیار مناسبی را برای تهیه منابع دست اول و مجموعه سازی برای کتابخانه ادیان و مذاهب فراهم آورد.

مهدی محمدی شجاعی افزود: در طول ۷ روز حضور نمایندگان دانشگاه در نمایشگاه کتاب مسقط بیش از ۱۰۸۰ عنوان کتاب ارزشمند تهیه و از طریق گمرک مسقط به شیراز ارسال شد.

وی گفت: نکته حایز اهمیت این نمایشگاه پیگیری و دریافت تخفیف ویژه ۴۰ درصدی کتاب‌های  ناشران کشورهای عربی برای کتابخانه بود که در قالب تعامل و گسترش همکاری با انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب انجام شد.

مدیر کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: نمایشگاه کتاب مسقط در کشور عمان  و در میان ده نمایشگاه برتر جهان عرب است. در این نمایشگاه حضور ناشران بزرگ مصر، تونس، الجزایر، اردن، امارات متحده عربی، کویت، فلسطین و ... بسیار پررنگ است.

وی در ادامه افزود: کتاب‌های بسیار خوبی در این نمایشگاه عرضه شده است. به نقل از سایت نمایشگاه کتاب مسقط بیش از سیصد هزار جلد کتاب جدید ارائه و روزانه بیش از پنجاه هزار نفر از این نمایشگاه بازدید می‌کنند. کیفیت طراحی، صفحه آرایی، چاپ و کاغذ ناشران عربی بسیار بالا رفته و اصلا قابل مقایسه با کتاب‌های چاپ ایران نیست.در چند سال اخیر ناشران کشورهای عربی رشد کمی و کیفی بسیار خوب و  بالایی داشته‌اند، برخلاف کتاب‌های منتشره داخل ایران، که متاسفانه باید گفت: حال نشر ایران خوب نیست!

مهدی محمدی شجاعی در پایان گفت: تنوع حضور ناشران مطرح جهان عرب، خدمات مناسب نمایشگاهی، برخوردهای بسیار مناسب مردم دوست‌داشتنی عمان، این سفر را برای نمایندگان دانشگاه ادیان و مذاهب، حاضر در نمایشگاه بیاد ماندنی و پربار کرده است.