کد خبر: 46036
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 23 تیر 1401 - 09:32

داخلی

»

برگ سپید

مسابقه جایزه برگ سپید:

معرفی کتاب نترس دختر غوغا به پا کن

منبع : لیزنا
فاطمه هاشمی پور
معرفی کتاب نترس دختر غوغا به پا کن

درباره نویسنده

کارا الویل لیبا ، سخنران انگیزشی،  مربی کسب زندگی و نویسنده‌ای آمریکایی است که در آثارش زنان را تشویق می‌کند تا خوشحالی و رضایت خود در زندگی را الویت قرار دهند، لیست کتاب‌های کارا الویل لیبا: راز دختران موفق، نترس دختر غوغا به پا کن، دختران پر شر و شور و... است.

 

درباره کتاب

نویسنده در این کتاب از زنان و دختران می‌خواهد که قدرت‌های درونی خودشان را پرورش دهند و بر ترس‌های خود غلبه کنند و از خود زنانی نیرومند و مستقل بسازند.

او می‌خواهد تا آن‌ها به نیازهای خودشان هم توجه کنند و باورهای غلط و افکار منفی که اعتماد بنفس را از بین می‌برند را کنار بگذارند و راه‌های خوشبختی را خودشان پیدا کنند نه اینکه دیگران راه‌هایی که خودشان فکر می‌کنند به خوشبختی می‌رسند را برای آن‌ها انتخاب کنند.

از زنان و دختران می‌خواهد تا از منطقه امن و آسایش که برای خود ساخته‌اند بیرون بیایند و زندگی شگفت‌انگیزی را برای خود بسازند چرا که در منطقه امن هیچ چیز یا شکوهی رخ نمی‌دهد .

از نظر نویسنده شکست و اشتباه بخشی از زندگی گذشته هر فردی است که باید آن‌ها را رها کند و به زمان حال و آينده فکر کنند چرا که هر چه بیشتر به گذشته فکر کنیم بیشتر غصه می‌خوریم و دست و پایمان بیشتر بسته می‌شود.

نویسنده می‌خواهد ترس‌هایمان را بپذیریم تا هرچه سریعتر شاهد محو شدن آن‌ها باشیم و از شکست‌ها ترسی نداشته باشیم و به آن به عنوان تجربه‌ای برای یادگیری بیشتر نگاه کنیم و در هر کاری منتظر نتیجه دلخواه نباشیم؛ چرا که هر چه بیشتر به نتیجه بچسبیم قدرت ما کمتر می‌شود پس باید رویدادهای غیر منتظره را پذیرا باشیم تا نتایج جالب و جدیدی را تجربه کنیم.

در آخر باید بر ترس‌هایمان غلبه کنیم و صاحب آرزوهایمان باشیم و با قهرمان درون خودمان ارتباط برقرار کنیم و با آرامش به‌سوی سرنوشت خودمان قدم برداریم .

بررسی کتاب

از نظر بنده و بسیاری از کسانی که این کتاب را مطالعه کرده‌اند کتاب به زبان بسیار ساده، روان و قابل فهمی برای تمام افراد جامعه نوشته شده و با مثال‌هایی که در آخر هر فصل از زندگی افراد موفق آورده است کتاب را بیشتر قابل فهم کرده.

هدف نویسنده این است که در زنان و دختران عزت نفس و خودسازی را پرورش دهند و این یکی از نقاط قوت کتاب است که باعث می‌شود زنان به دنیای اطراف خودشان با دید بازتری نگاه کنند و افکار قدیمی و بسته را کنار بگذارند و جرات و جسارت بیشتری برای ایجاد تغییر در خود پیدا کنند.

این کتاب برای کسانی که می‌خواهند کسب و کار جدیدی را شروع کنند نیز بسیار مفید است چون راه‌های قدم برداشتن به دنیای جدید را نشان می‌دهند.

او به ما یاد می‌دهد تا از پیله‌ای که دور خود تنیده‌ایم بیرون بیاییم و دنیا را با دید وسیع‌تری تجربه کنیم .

مهارت‌هایی که خوانندگان پس از خواندن این کتاب به دست می‌آوردند:

  1. خودشان سرنوشت خودشان را تعیین می‌کنند.
  2. به خود اعتماد کنند.
  3. رها کردن گذشته
  4. پذیرفتن ترس‌ها و مواجه با آن‌ها
  5. نترسیدن از شکست
  6. ارتباط با درون خود

بریده‌ای از کتاب

تاتی تاتی بهترین روش است.

صرف نظر از اینکه چه رویایی داری، بدان اگر تاتی تاتی کنی، می‌توانی به آن دست بیابی به واقع تاتی تاتی کردن عالیست. این کار به شما اجازه می‌دهد تا به تدریج سرعت بگیری و اعتماد لازم برای ادامه دادن را به دست‌آوری. اینطور تجسم کن که قرار است انگشت‌هایت را در یک استخر آب یخ بگذاری. اولین تماس بسیار سرد است. این طور نیست؟ اما به تدریج وقتی بقیه قسمت پایت را در آب می‌گذاری، دمای آب قابل تحمل‌تر می‌شود. به زودی می‌توانی در استخر سر بخوری و شنا کنی و دیگر حتی یادت رفته که آب چقدر سرد بوده است. دسترسی به رویاهایمان نیز همین طور است.

بزرگ‌ترین دستاوردها با قدم‌های کوچک آغاز می‌شود.

سخن آخر

کلام آخر اینکه هیچ وقت بخاطر اینکه یک زن هستید توانایی‌های خودتان را دست کم نگیرید و همیشه در پی تغییر و پیشرفت باشید و این را بدانید که تغییر جسارت و جرات می‌خواهد، ترس‌هایتان را کنار بگذارید و به آنان که می‌پندارند مرد از  زن برتر است، نشان دهید که مرد و زن برابر هستند.

و این افکار ما هستند که ما را به سمت بالا سوق می‌دهند یا به پایین می‌کشانند. پس شهامت داشته باشید و پوسته‌های قدیمی افکار خود را کنار بزنید و به «من» جدید برسید.

مشخصات کتاب

لیبا، کارا الویل/ نترس دختر غوغا به پا کن؛ ترجمه فاطمه باغستانی./ انتشارات البرز، ۱۳۹8، (۹۸ صفحه)

منابع

به آدرس لینک

به آدرس لینک

به آدرس لینک

به آدرس لینک

 

درباره نگارنده این متن

فاطمه هاشمی‌پور هستم، متولد ۱۳۷9، دانشجوی کارشناسی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه سمنان، علاقه‌مند به مطالعه کتاب‌های روانشناسی و توسعه فردی.

***خواننده محترم لطفا درباره این یادداشت نظر خود را بیان کنید، نظرات شما در نتایج مسابقه در نظر گرفته می‌شود.