کد خبر: 24726
تاریخ انتشار: یکشنبه, 20 تیر 1395 - 17:44

داخلی

»

اخبار کتاب

پیام صالحی به همایش تحویل تندیس و لوح پایتخت کتاب از اهواز به نیشابور

پایتخت کتاب ایران فعالیت‌های اصیل کتابخوانی را نمایان کرد

منبع : لیزنا
سید عباس صالحی طی پیامی به همایش تحویل تندیس و لوح پایتخت کتاب از اهواز به نیشابور، گفت: طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران توانست امواج غرورآفرینی از  فعالیت‌های صادقانه و اصیل را در سطح شهرستان‌ها  در حوزه کتاب نمایان سازد.
پایتخت کتاب ایران فعالیت‌های اصیل کتابخوانی را نمایان کرد

 به گزارش لیزنا، متن پیام سید عباس صالحی به همایش تحویل تندیس و لوح پایتخت کتاب از اهواز به نیشابور، به این شرح است:

هیچ رسانه‌ای در رساندن فرهنگ به رسایی کتاب نیست. رسانه‌های دیگر اعم از دیداری و شنیداری و یا  حتی ابزارهای قدرتمند سبک زندگی مثل معماری، غذا و لباس، هر یک به رساندن فرهنگ به لایه‌های مختلفی از جامعه و پیشبرد اهداف آن کمک کرده‌اند، اما خوب که بنگریم تکیه همه این‌ها را به کتاب می‌بینیم. 


این مقام فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین تأکید می‌کند: به دعوت نیشابور، دومین پایتخت کتاب ایران، گروهی از مدیران و کارشناسان گرد هم می‌آیند؛ این گردهم‌آیی فرصتی تازه و یگانه برای هم‌اندیشی و تبادل تجربه است تا به سطوح جدیدی از شناخت نظری و تجربه عملی برسیم.

 صالحی مهمترین مسأله این همایش آموزشی را این گونه توضیح می‌دهد: باید بتوانیم به زبان مشترکی در میان اجزای مختلف هر شهر برای توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی برسیم؛ بتوانیم برنامه‌ها را در گستره‌ای ملی طراحی و اجرا کنیم و با ارائه گزارش  به محافل فرهنگی بین‌المللی دستاوردهای فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در سطح جهانی عرضه کنیم.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: