کد خبر: 25002
تاریخ انتشار: سه شنبه, 26 مرداد 1395 - 08:33

داخلی

»

اخبار کتاب

استقبال کتابفروشی ها از طرح «کتابفروشی به وسعت ایران»

منبع : لیزنا
مقایسه آمار کتابفروشی های عضو طرح«کتاب فروشی به وسعت ایران» با طرح های «عیدانه کتاب» و «تابستانه کتاب» نشان دهنده افزایش چند درصدی میزان مشارکت و استقبال کتابفروشی های سراسر کشور به طرح های حمایتی از کتابفروشان است.
استقبال کتابفروشی ها از طرح «کتابفروشی به وسعت ایران»

 به گزارش لیزنا، نخستین اقدام برای حمایت از کتابفروشی ها در هفته کتاب سال گذشته با طرح «کتابفروشی به وسعت ایران» به مرحلۀ اجرا درآمد. با توجه به نقاط مثبت این طرح، مرحلۀ دوم آن با عنوان «عیدانه کتاب» به مناسبت آغاز سال جدید در اسفند 1394 و فروردین 1395 طی یک ماه در کتابفروشی ها اجرا شد.

 

مرحله سوم طرح های حمایتی از کتابفروشی ها  با عنوان «تابستانۀ كتاب» همچون طرح های مشابه پيش از آن با هدف رونق كتابفروشي‌هاي كشور  در بازه زمانی یک ماه از 15 تیرماه تا 16 مرداد ماه در کتابفروشی های  31 استان کشور  به مرحله اجرا درآمد.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی روابط عمومی خانه کتاب، 239 کتابفروشی به عضویت طرح «کتابفروشی به وسعت ایران» درآمدند که از این  تعداد، 104 کتابفروشی عضو فعال طرح شناخته شدند. این میزان مشارکت در مقایسه با طرح«عیدانه کتاب» با 57 درصد افزایش در تعداد کتابفروشی های عضو به 376 کتابفروشی در طرح«عیدانه کتاب» رسید.

همچنین، کتابفروشی های فعال طرح «عیدانه کتاب» با افزایش214 درصدی در مقایسه با طرح« کتابفروشی به وسعت ایران» به 327 کتابفروشی رسید.

در طرح تابستانه کتاب 590 کتابفروشی عضو با 36.2% افزایش و تعداد کتابفروشی های فعال با 519  کتابفروشی فعال و با 36.9% افزایش نسبت به طرح عیدانه برخوردار بوده اند.

 

آمار فوق نشان می دهد که استقبال و میزان اعتماد کتابفروشی ها از مرحلۀ اول تا مرحلۀ سوم کاملاً  افزایش یافته است چنان که تعداد کتابفروشی های عضو و کتابفروشی های فعال طرح افزایش قابل توجهی داشته است.

مسعود قانعی مقدم
|
Germany
|
1395/05/27 - 12:10
0
0
با سلام. در شهر گرگان هیچ کتابفروشی ایی در طرح های عیدانه کتاب. تابستانه کتاب و این طرح جدید شرکت نکرد. چکار باید کرد؟
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: