کد خبر: 25107
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 11 شهریور 1395 - 11:05

داخلی

»

اخبار کتاب

بازدید خبرنگاران از دو چاپخانه‌ در آستانه روز ملی صنعت چاپ

منبع : لیزنا
خبرنگاران حوزه کتاب و نشر در آستانه روز ملی صنعت چاپ، روز چهارشنبه (10 شهریور ماه) از چاپخانه‌های «نگار رسام جاوید» و «پردازش تصویر رایان» بازدید کردند.
 بازدید خبرنگاران از دو چاپخانه‌ در آستانه روز ملی صنعت چاپ

 به گزارش لیزنا، در این بازدید محمدحسن فکری دبیر شانزدهمین جشنواره صنعت چاپ و جمعی از کارشناسان اداره کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.

 

خبرنگاران در این بازدید از بخش‌های مختلف چاپخانه‌های «پردازش تصویر رایان» و «نگار رسام جاوید» بازدید کردند. چاپخانه «پردازش تصویر رایان» از سال 1382 فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون با حضور 300 نیرو و متخصص در حوزه چاپ امنیتی، چاپ هولوگرام و چاپ کتاب به فعالیت می‌پردازد.

 

همچنین چاپخانه «نگار رسام جاوید» نیز از سال 1384 کار خود را آغاز کرد و با 250 پرسنل در حوزه چاپ امنیتی، چاپ امنیتی و چاپ دیجیتال، چاپ هوشمند به فعالیت می‌پردازد.

 در این دیدار خبرنگاران حوزه کتاب با بخش‌های مختلف چاپخانه‌ها آشنا شدند و در جریان مراحل پیش از چاپ و چاپ و بسته‌بندی قرار گرفتند.

 

نامگذاري روز 11 شهريورماه به‌عنوان روز ملي صنعت چاپ در تقویم ایرانیان در سال 1382 و با تلاش‌ اسدالله جامي (مدير كل وقت دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) انجام شد. در آن زمان اهالی صنعت چاپ به شوراي فرهنگ عمومي درخواست‌ دادند و توضيحات بسياري براي لزوم ورود اين روز در تقويم مطرح کردند تا در نهايت اين شورا به اين جمع‌بندي رسيد كه روز ملي صنعت چاپ به رسميت شناخته شود و این‌گونه 11 شهریورماه به‌عنوان روز ملی صنعت چاپ در تقویم نامگذاری شد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: