کد خبر: 26357
تاریخ انتشار: یکشنبه, 28 آذر 1395 - 08:39

داخلی

»

اخبار کتاب

ترس کتابخانه‌های جهان از ترامپ

منبع : theverge
بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای جهانی که خدمات اینترنتی ارائه می‌دهند از ترس سیاست‌های جدیدی که ممکن است دونالد ترامپ اتخاذ کند به فکر محافظت از داده‌های خود افتاده‌اند.
ترس کتابخانه‌های جهان از ترامپ

به گزارش خبرنگار لیزنا، موسسه غیر انتفاعی اینترنت آرشیو واقع در کشور ایالات متحده آمریکادارای یک بانک اطلاعاتی از میلیاردها داده اینترنتی شامل انواع فایل‌، وب سایت‌، عکس و فیلم، اطلاعات، نرم افزار و بازی های رایانه‌ای است.

این موسسه در نظر دارد یک نسخه کپی از داده‌های خود در سروری مجزا در کشور کانادا تولید کند تا چنانچه دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید ایالات متحده درصدد ایجاد محدودیت بر روی اینترنت بود، بتوانند از داده‌های خود محافظت کنند.

مقامات این شرکت با توجه به شعارهای انتخاباتی ترامپ مبنی بر مقابله با تروریسم، نگران هستند که میراث جهانی اینترنت سرنوشتی مانند کتابخانه باستانی اسکندریه که در جریان آتش سوزی از بین رفت پیدا کند و هزاران نسخه خطی این‌بار به صورت دیجیتال نابود شود.

 حال موسسه اینترنت آرشیو از حامیان و دوستداران اینترنت جهت تهیه آرشیو از اینترنت جهانی درخواست کمک‌های ‌مالی کرده است.

 گفتنی است، در سال2012 میلادی حجم داده‌ها و اطلاعات موجود در یکی از مشهور‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان بالغ بر 100 پتا بایت تخمین زده شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: