کد خبر: 27011
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 06 بهمن 1395 - 13:42

داخلی

»

اخبار کتاب

منطقه زیرکوه خراسان جنوبی بار دیگر تحت پوشش کتابخانه سیار روستایی

منبع : لیزنا
کتاب‌خانه سیار روستایی زیرکوه پس از چند ماه تعطیلی، بار دیگر فعالیت خود را برای خدمت رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان این منطقه از خراسان جنوبی از سر گرفت.
منطقه زیرکوه خراسان جنوبی بار دیگر تحت پوشش کتابخانه سیار روستایی

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیر کل کانون پرورش فکری استان خراسان جنوبی در مراسم گشایش مجدد این کتابخانه که جمعی از مسوولان محلی نیز حضور داشتند گفت: شاخص‌ترین هدف کانون کشف و پرورش استعدادهای ذوقی و فکری کودکان و نوجوانان است و ما باید آن استعدادها را شناسایی و به شکوفایی برسانیم.

طاهره حمیدی با بیان این‌که بچه‌ها آینده‌سازان فردا هستند، گفت: کانون و آموزش و پرورش هر دو اهداف مشترکی دارند و تشویق به مطالعه و ماندگاری لذت مطالعه نیز از جمله این اهداف به شمار می‌رود.

وی با بیان این‌که در مراکز سیار خدمات رسانی کانون بیشتر تمرکز ما به روستاهای کم برخوردار و محروم است افزود:  یک کتاب‌خانه سیار روستایی ظرفیت ارایه خدمات به کودکان و نوجوانان 6 تا 16 سال را در 20 روستا دارد.

حمیدی تصریح کرد: ما دنبال این هستیم که حوزه تفکر بچه‌ها را تقویت کنیم، آن‌گونه از کنار هر چیزی ساده نگذرند و بعد از آن هر کدامشان حداقل یک مهارت را فرا بگیرند.

مدیر کل کانون استان یادآور شد:  در حال حاضر تعداد 3  کتاب‌خانه سیار روستایی در سطح استان فعال است که با افتتاح 8 کتاب‌خانه سیار دیگر شاهد فعالیت 11 کتابخانه سیار در سطح استان خواهیم بود.

همچنین امین مصطفوی‌نیا معاون فرماندار زیرکوه در این مراسم با تشکر از پی‌گیری‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار روستایی زیرکوه، خواستار توجه بیشتر و راه‌اندازی مرکز ثابت در شهرستان زیرکوه شد.

علیرضا مهدی‌پور مدیر آموزش و پرورش شهرستان زیرکوه نیز در این مراسم با اعلام آمادگی برای همکاری بیشتر آموزش و پرورش و کانون، خواستار توجه به فعالیت‌های دیگر، از جمله فعالیت‌های هنری در کنار کتاب‌خوانی برای دانش‌آموزان این منطقه شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: