کد خبر: 27286
تاریخ انتشار: یکشنبه, 17 بهمن 1395 - 23:05

داخلی

»

اخبار کتاب

دبیر اجرایی رویدادهای ترویج کتاب‌خوانی خبر داد

بیست شهر به مرحلۀ نیمه‌نهایی پایتخت کتاب ایران راه یافتند

منبع : لیزنا
از میان 103 شهر شرکت‌کننده در سومین جشنوارۀ «انتخاب پایتخت کتاب ایران»، 20 شهر به مرحلۀ نیمه‌نهایی راه یافتند.
بیست شهر به مرحلۀ نیمه‌نهایی پایتخت کتاب ایران راه یافتند

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام ستاد اطلاع‌رسانی رویدادهای ترویج کتاب‌خوانی، ابراهیم حیدری، دبیر اجرایی رویدادهای ترویج کتابخوانی، با اعلام این مطلب افزود: پس از سه جلسه داوری و کارشناسی اولیۀ پرونده‌های رسیده به دبیرخانۀ این جشنواره، هیأت داورانی متشکل از کارشناسان و متخصصان حوزۀ کتابخوانی و نمایندگان دستگاه‌های مشارکت‌کننده، این 20 شهر را شایستۀ راهیابی به مرحلۀ نیمه‌نهایی تشخیص دادند.

وی ادامه داد: شهرهای راه‌یافته به مرحلۀ نیمه‌نهایی، سه‌شنبه نوزدهم بهمن ماه، در جلسه‌ای که با حضور هیأت داوران مرحلۀ نهایی در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، مورد داوری قرار خواهند گرفت و درنهایت، در اختتتامیۀ جشنواره انتخاب پایتخت کتاب ایران، یک شهر به‌عنوان پایتخت کتاب معرفی خواهد شد.

حیدری دربارۀ شهرهای شرکت‌کننده در سومین دورۀ جشنواره گفت: آنچه که در پروندۀ این شهرها جلب توجه می‌کرد، تنوع جغرافیایی، پراکندگی شهرها و فعال‌بودن شهرهای کوچک در حوزۀ کتابخوانی بود.

وی سومین دورۀ این جشنواره را از منظر کمیت و کیفیت، نسبت به دوره‌های پیشین برتر ارزیابی کرد.

حیدری همچنین با اشاره به داوری نهایی سومین دورۀ «جشنوارۀ روستاها و عشایر دوستدار کتاب»، گفت: در جلسه‌ای که بزودی در اداره کل مطالعات فرهنگی و ترویج کتاب‌خوانی معاونت فرهنگی برگزار می‌شود، از میان 100 شرکت‌کننده، درنهایت ۱۰ روستا، موفق به کسب عنوان روستاها و عشایر  دوستدار کتاب خواهند شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: