کد خبر: 27437
تاریخ انتشار: دوشنبه, 25 بهمن 1395 - 11:41

داخلی

»

اخبار کتاب

تجلیل مدیرعامل کانون از نویسنده کتاب دختر شینا

منبع : لیزنا
بهناز ضرابی‌زاده نویسنده «کتاب دختر شینا » در جشن هفته هنر انقلاب اسلامی از سوی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در همدان تجلیل شد. 
تجلیل مدیرعامل کانون از نویسنده کتاب دختر شینا

به گزارش‌لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هم‌زمان با برگزاری جشن هفته هنر انقلاب اسلامی بهناز ضرابی‌زاده نویسنده «کتاب دختر شینا» مورد تجلیل قرار گرفت.

 علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری، این نویسنده را از کارشناسان خوب و توانمند کانون پرورش فکری دانست که افتخارات بزرگی در حوزه تالیف کتاب‌های دفاع مقدس و انقلاب برای کشور و استان همدان به جای گذاشته است.

علیرضا حاجیان‌زاده افزود: خانم ضرابی‌زاده با قلم دینداری و انقلابی‌شان آثاری ارزشمند برای معرفی شهدای انقلاب خلق کرده که این آثار مایه افتخار برای کانون پرورش فکری است و باید همواره این هنر ارزشی را ارج نهاد  و معرفی کرد تا الگویی برای کودکان و نوجوانان در کانون باشد تا هزاران نفر از این فرزندان همچون او، نویسنده خلاق از دل کانون بیرون آید.

اهمیت انتقال مفاهیم دینی در قالب‌های خلاقانه

بهناز ضرابی‌زاده با اشاره به ویژگی‌های افرادی که در حوزه هنر دینی فعالیت می‌کنند، گفت: کسی که کار دینی انجام می‌دهد باید به آنچه خلق می‌کند، معتقد باشد. معمولا این افراد به دلیل باور به آنچه خلق می‌کنند، توانایی انتقال مفهوم دینی مورد نظر خود را به دیگران دارند و دایره تاثیرگذاری اثرشان بیشتر می‌شود.

ضرابی‌زاده ادامه داد: یک نویسنده علاوه بر داشتن مؤلفه‌های اعتقادی و ایمانی برای خلق اثر دارای ارزش‌های انقلابی، باید خلاقیت‌هایی داشته باشد که اثرش را نسبت به دیگر آثار شاخص کند.

این فعال هنر انقلاب اسلامی، با اشاره به این‌که برای خلق هنر انقلابی نیازمند تقویت مخاطب‌شناسی هستیم، افزود: اثر هنری باید نگاه منتقدانه مخاطب را تحریک کند. یک نویسنده یا هنرمند برای بیان هنر دینی و انقلابی باید قالب هنری مختص خود را پیدا کند و موضوع مورد نظر خود را در قالبی زیبایی‌شناسانه به مخاطب برساند.

وی با بیان این‌که در زمینه داستان و رمان با وجود پیشرفت‌های متعدد از انقلاب تا به حال، همچنان در میانه راه هستیم، اظهار کرد: اگر بخواهیم اثری هنرمندانه خلق کنیم هم باید به ساختار و هم به محتوا توجه داشته باشیم. کسانی که به این ساختارها آشنایی دارند، از تکنیک‌ها برای خلق اثر هنری انقلابی بهره خوبی می‌برند.

ضرابی‌زاده درباره تعهد هنرمند نسبت به آنچه خلق می‌کند، گفت: اگر کسی نسبت به ادبیات دینی و انقلابی تعهد داشته باشد باید پیش از هر گونه اقدامی، افکار و نظرات خود را محک بزند. نوشتن کار سختی است، چون قرار است اندیشه‌ای را به دیگران منتقل کنیم و یک نویسنده مسلما باید اندیشه خود را باور داشته باشد و کلیشه‌های معمول را به فراموشی بسپارد.

وی درخصوص اقدامات انجام شده در حوزه داستان، رمان و هنر دینی از انقلاب تا به حال، گفت: دهه 90 در حوزه خاطره نویسی انقلاب بسیار موفق بودیم و برای داشتن یک حرکت خوب در این رابطه باید فعالان این حوزه با انگیزه خوبی کار کنند تا برای نسل‌های بعدی آثار ارزشمندی به یادگار بگذاریم

گفتنی است، بهناز ضرابیزاده در سال 1347 در همدان متولد شد. وی کارشناس مسوول آفرینشهای ادبی کانون استان همدان است. او تاکنون سردبیری نشریه استانی جاودانهها، دبیر انجمن داستان دفاع مقدس از سال 1386، عضو شورای نویسندگان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، عضو شورای انتخاب کتاب بنیاد شهید استان همدان، دبیر انجمن داستان سازمان بسیج هنرمندان را بر عهده داشته است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: