کد خبر: 30357
تاریخ انتشار: دوشنبه, 13 شهریور 1396 - 21:46

داخلی

»

اخبار کتاب

قصه‌هایی از امام علی(ع) و یارانش از سوی انتشارات قدیانی تجدید چاپ شد

منبع : لیزنا
 «۱۲ قصه از امام علی(ع) و یارانش» با نگاهی به نهج‌البلاغه به روایت مژگان شیخی و تصویرگری سیدحسام­الدین طباطبایی، به چاپ سوم رسید.
قصه‌هایی از امام علی(ع) و یارانش از سوی انتشارات قدیانی تجدید چاپ شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی انتشارات قدیانی، نهج‌البلاغه گزیده‌ای از خطبه‌ها، نامه‌ها و سخنان کوتاه علی ابن ابی‌طالب است که شخصی به نام سید رضی در قرن چهارم هجری قمری براساس ذوق ادبی شخصی خود فراهم آورده است. و نویسنده این روایات برای پردازش قصه های خود از این کتاب بهره برده است.

مژگان شیخی، با روایت شیرین و گویای خود در این مجموعه توانسته است  ارتباط ساده، روان و درستی را با مخاطب خود برقرار کند.

«یار روزهای سخت؛ کسی که می‌آید؛ ابوذر صحرانشین؛ من همانم که بودم؛ حکایت آن مروارید؛ مردی که از بازار گذشت؛ راه و چاه؛ عسل، انجیر و بچه‌ها؛ عقیل و آهن سرخ؛ آن مرد پیشگو و ناله مرغابی‌ها»، عنوان ۱۲ قصه­ روایت شده است.     

در بخشی از کتاب آمده:

«... زمانی که حضرت محمد(ص) در غار حرا به پیامبری برگزیده شد و به خانه بازگشت، خدیجه، حضرت علی(ع) و زید در خانه بودند. پیامبر(ص) اول از همه رسالت خود را به این سه نفر گفت. هر سه به او ایمان آوردند. اولین مردی که اسلام را پذیرفت، حضرت علی(ع) بود و ...»

مژگان شیخی در این مجموعه از قالب قصه استفاده کرده و معتقد است: امروزه قصه‌گویی یکی از بهترین و ساده‌ترین شیوه‌های آموزش است و معلمان در همه جای دنیا از قصه برای انتقال دانستنی‌ها به کودکان بهره می‌برند، اما آموزش و پرورش ما همچنان از همان روش‌های قدیمی استفاده می‌کند و قصه‌گویی و قصه‌خوانی برای کودکان را کاری بیهوده و بی‌نتیجه می‌داند.

مؤسسه انتشارات قدیانی، کتاب قصه هایی از امام علی(ع) و یارانش با نگاهی به نهج‌البلاغه را در ۱۲ جلد، در نوبت سوم چاپ به قیمت هر جلد ۲۵۰۰ تومان به علاقه‌مندان قصه‌‌ها و روایت‌‌های مذهبی عرضه کرد.

 

برای تهیه این كتاب علاوه بر مراجعه به كتاب فروشی های معتبر سراسر كشور، می توانید برای خرید اینترنتی آن به نشانی الكترونیكی www.ghadyani.org  نشر قدیانی نیز مراجعه كنید. علاوه بر این با مطالعه اخبار درج شده در سایت این موسسه فرهنگی از تازه های نشر آن نیز با خبر خواهید شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: