کد خبر: 30373
تاریخ انتشار: سه شنبه, 14 شهریور 1396 - 15:34

داخلی

»

اخبار کتاب

هنر در برابر تجارت؛ محور سخنرانی هنرمندان ایرانی در براتیسلاوا

منبع : لیزنا
علی بوذری، هدی حدادی و حسین شیخ‌رضایی در سمپوزیوم بین‌المللی دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا درباره‌ی «هنر در برابر تجارت» سخن می‌گویند.
هنر در برابر تجارت؛ محور سخنرانی هنرمندان ایرانی در براتیسلاوا

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بیست و ششمین سمپوزیوم براتیسلاوا با موضوع «هنر در برابر تجارت: نقش تصویرگری هنری در دنیای مدرن تجارت، راهبردهای اصیل و غیرمتعارف تصویرگران» در روزهای 18 و 19 شهریور 1396 (9 و 10 سپتامبر 2017) در محل سالن اجتماعات هتل تاترا در شهر براتیسلاوا برگزار می‌شود.

بر این اساس علی بوذری، هدی حدادی و حسین شیخ‌رضایی، سه سخنران ایرانی این سمپوزیوم هستند.

در این سمپوزیوم که هر دو سال یک‌بار در شهر براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی، برگزار می‌شود پژوهش‌گران به بحث و تبادل‌نظر در باره هنر تصویرگری می‌پردازند.

بر اساس این گزارش، سخنرانی افتتاحیه این مراسم بر عهده‌ی ویرا آنشکونووا (دبیر بیست و ششمین سمپوزیوم بین‌المللی دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا)، پیتر تاوردون (رئیس خانه بین‌المللی هنر برای کودکان) و دکتر سوزانا یاراشووا (دبیر بیست و ششمین دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا) خواهد بود.

در این روز هنرمندانی از کشورهای صربستان، دانمارک، اندونزی، پرتقال و جمهوری چک، کرواسی، روسیه و... به ارایه‌ی مقاله‌های خود خواهند پرداخت. در بعدازظهر هجدهم شهریور حسین شیخ‌رضایی، مولف و پژوهش‌گر ایرانی نیز در موضوع «بازنمایی شهر و فضاهای شهری در کتاب‌های تصویری: آثار هنری در برابر آثار بازاری» سخن خواهد گفت.

همچنین علی بوذری که به‌عنوان داور دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا در این دوره حضور دارد مقاله‌ی خود با عنوان «تصویرگری هنری، تصویرگری بازاری: مطالعه موردی دو کتاب منتشرشده از داستان ضحاک» را ارایه خواهد داد.

روز دوم این سمپوزیوم تنها چهار سخنران خواهد داشت. مهمانانی از چک، دانمارک و چین در این روز سخنرانی خواهند کرد. هدا حدادی نویسنده و تصویرگر، آخرین مهمان این سمپوزیوم است. «هنر در برابر کلیشه؛ آشنایی‌زدایی از یک کتاب» عنوان مقاله‌ای است که این هنرمند در روز 19 شهریور ارایه می‌کند.

 

گفتنی است که دوسالانه‌ی تصویرگری براتیسلاوا میزبان زهرا محمدنژاد تصویرگر جوان کشورمان نیز خواهد بود. این هنرمند در کارگاه تصویرگری یونسکو-آلبن برُنفسکی شرکت خواهد داشت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: