کد خبر: 35470
تاریخ انتشار: شنبه, 16 تیر 1397 - 22:03

داخلی

»

اخبار کتاب

برپایی کارگاه بازآفرینی متون کهن در کانون بجنورد در خراسان شمالی

منبع : لیزنا
کارگاهی با عنوان بازآفرینی متون کهن در آستانه روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در مرکز فرهنگی‌هنری شماره 2 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بجنورد در استان خراسان شمالی برگزار شد.
برپایی کارگاه بازآفرینی متون کهن در کانون بجنورد در خراسان شمالی

 به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره ‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این کارگاه ادبی اعضا و مربیان کانون زیر نظر حسن اسعدی مدرس دانشگاه و پژوهش‌گر ادبیات عامه با شیوه‌های بازآفرینی متون کهن فارسی آشنا شدند.

اسعدی در این کارگاه گفت: برای خلق آثر ادبی نباید تنها به تحصیلات آکادمیک بسنده کرد و ذوق و استعداد ادبی وی با اشاره به این‌که ادبیات فارسی پیشینه و قدمت بالایی دارد افزود: می‌توان از این ویژگی برای ادبیات کودک و نوجوان بهره گرفت.

این پژوهش‌گر در ادامه به نمونه‌هایی از داستان‌ها و فیلم‌نامه‌های بازآفرینی شده اشاره و خاطرنشان کرد: بدون شک تمام متون ادبی فارسی قابلیت بازنویسی برای بچه‌ها را دارد و از این طریق می‌توان اسطوره‌های نامدار فارسی را به کودکان و نوجوانان معرفی کرد.

وی خطاب به نوجوانان عنوان کرد: بازآفرینی اثر ادبی نیاز به خلاقیت دارد و از آن مهم‌تر این‌که باید به نیازها و علایق مخاطب امروزی اشراف داشت تا آثار خلق شده مورد توجه مخاطب قرار بگیرد.

گفتنی است: در این ویژه‌برنامه که به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان برگزار شد، شخصیت «مهدی آذر یزدی» نویسنده کودک و نوجوان نیز معرفی شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: