کد خبر: 39571
تاریخ انتشار: شنبه, 14 ارديبهشت 1398 - 09:16

داخلی

»

اخبار کتاب

بررسی مسایل پیرامون حوزه کاغذ با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور

منبع : ستاد خبری، سی و دومین نمایشگاه کتاب
معاون اقتصادی رئیس جمهور در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ارزیابی شرایط کاغذ و مشکلات پیش آمده در این حوزه پرداخت.
بررسی مسایل پیرامون حوزه کاغذ با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور

 

به گزارش لیزنا، سید عباس صالحی در این دیدار با تاکید بر اینکه تمام امور مربوط به تفویض و واگذاری مسئولیت‌‌ها درخصوص چاپ و نشر به صنعت نشر و مطبوعات داده شده است گفت: ارتباط ما با صنوف خوب بوده است و همکاری و همراهی صنوف با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شرایط و جو آرامی را بر فضای نشر حاکم کرده است.

وی گفت: کارگروه موسوم به کاغذ از اواخر شهریوماه سال پیش تشکیل و در این زمینه سامانه‌ای ایجاد شده که تمام فرآیندهای مربوط به کاغذ از ابتدای سفارش تا تایید سفارشات و توزیع در آن ثبت می‌‌شود.

وی بیان کرد: در شش ماهه دوم سال پیش 23 هزار تن کاغذ با ارز نیمایی وارد شده است.

وی شفافیت را مهمترین دستاورد ایجاد این سامانه عنوان کرد و افزود: تمام اقدامات انجام شده مورد نظارت وزارت ارشاد هستند.

صالحی ادامه داد: ما فهرستی از دریافت‌کنندگان کاغذ با ارز دولتی را در اختیار سازمان تعزیرات حکومتی قرار داده‌ایم تا علاوه بر نظارت بر نحوه توزیع کاغذ با متخلفان احتمالی برخورد کنند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور نیز در این دیدار بعد از شنیدن سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قبلا گزارشاتی مبنی بر عدم تخصیص منابع به طور صحیح بین فعالان حوزه نشر در اختیار ما قرار گرفته بود اما آنچه امروز شاهدیم وجود سامانه‌ای متمرکز در وزارت ارشاد است که تمام فعالیت‌‌ها به طور شفاف در آن درج می‌‌شود.

محمد نهاوندیان گفت: ارز نیمایی به اقلامی اختصاص می‌‌یابد که گزارش شفافی ارایه کنند. نشستی هم به این منظور اختصاص تزریق ارز نیمایی در صنعت چاپ و نشر برگزار می‌‌کنم.

سی ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب  تهران با شعار «خواندن، توانستن است» از 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: