کد خبر: 25354
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 14 مهر 1395 - 15:42

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

اخبار کتابخانه ملی

از سوی کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران

پادکست «به خاطر لبخندی بر چهره کودکی» منتشر شد

منبع : لیزنا
دومین پادکست کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران در سال 1395 به مناسبت روز جهانی کودک با عنوان «به خاطر لبخندی بر چهره کودکی» منتشر شد.
پادکست «به خاطر لبخندی بر چهره کودکی» منتشر شد

 به گزارش لیزنا، مجموعه حاضر با هدف ترویج و ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه، به معرفی آثار با موضوع صلح و مقاومت پرداخته است.

«به خاطر لبخندی برچهره کودکی»  با متن خوانی صفحاتی از کتاب های "اگر من خلبان بودم" و "شب بخیر فرمانده" اثر احمد اکبرپور، "نگهبان چشمه" اثر زین العابدین الحسنی و ترجمه مصطفی رحماندوست، "آی ابراهیم" و "من خواب صلح می بینم" اثر غلامرضا امامی، "بچه های کارون" اثر احمد دهقان، "این وبلاگ واگذار می شود" و "هستی" اثر فرهاد حسن زاده، "عاشقانه های یونس در شکم ماهی" اثر جمشید خانیان، قصه پریا اثر احمد شاملو، "سه گلدان" اثر احمدرضا احمدی" و "زمانه صلح" اثر کاترین شولز و ترجمه زهره قائینی گرد آمده است.

در این شماره مصطفی رحماندوست مترجم کتاب نگهبان چشمه، غلامرضا امامی نویسنده کتاب آی ابراهیم و مترجم کتاب من خواب صلح می بینم و زهره قائینی مترجم کتاب زمانه صلح، آثارشان را با صدای خودشان برای مخاطبان پادکست خوانده اند. همچنین بخشی از داستان پریا نیز از آلبوم "پریا و قصه دخترای ننه دریا" با صدای احمد شاملو به گوش می رسد.

در پادکست حاضر شاهنامه خوانی ساناز شجاعی با انتخاب اشعاری از داستان رستم و سهراب با موضوع صلح نیز قرار گرفته است.

قسمتی از فیلم "باشو غریبه کوچک" به کارگردانی بهرام بیضایی و بخش هایی از آلبوم های موسیقی بازی های آوازی اثر سودابه سالم و کارن همایون فر، ترانه شادی اثر ناصر نظر، چهارشنبه سوری اثر ثمین باغچه بان و چند قطعه موسیقی دیگر نیز به تناسب متن کتاب ها در پادکست معرفی شده اند.

در شماره حاضر دو عضو نوجوان کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران، شایان تیمور بخش و شمین کاکاوند نیز در ضبط پادکست ها همکاری داشته اند.

پیش از این از سری پادکست های کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران، "زمین لبخند می زند"، "سبزه های عید" و "انگار توی قصه ای" به مناسبت های دهه فجر، نوروز و تعطیلات تابستان منتشر شده بود.

 

شماره آینده پادکست در شب یلدا منتشر خواهد شد. اعضای کودک و نوجوان کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران می توانند بخشی از کتاب های با موضوع یلدا را انتخاب کنند و با صدای خود ضبط کنند و از طریق آدرس icnl.nlai.ir به کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران ارسال کنند. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: