کد خبر: 25657
تاریخ انتشار: شنبه, 08 آبان 1395 - 16:13

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

اخبار کتابخانه ملی

توسط مرکز اسناد و کتابخانه ملی یزد صورت گرفـت؛

آزاد سازی 308 متر مربع از فضای بایگانی دستگاه های دولتی یزد

308متر مربع از فضای بایگانی ادارات و دستگاه های دولتی استان توسط مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد در شش ماه اول سال 95 آزاد سازی شد.
آزاد سازی 308 متر مربع از فضای بایگانی دستگاه های دولتی  یزد

 به گزارش لیزنا، ارزشیابی و تعیین تکلیف اسناد راکد ادارات و دستگاه های دولتی استان یزد در شش ماه اول سال جاری، منجر به آزاد سازی 308 متر مربع از فضای بایگانی ادارات شده است.

 کارشناسان مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد با ارزشیابی و تعیین تکلیف اسناد دستگاه های دولتی استان دربازه زمانی شش ماهه اول سال جاری موفق شدند 308 متر مربع از فضاي بايگاني های راکد را آزاد سازی کنند.

دستگاه های دولتی که مورد ارزشیابی و تعیین تکلیف قرار گرفته اند شامل شرکت بيمه ايران، شرکت برق منطقه ای یزد، سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح، اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه، اداره کل پزشک قانونی است که شرکت بیمه ایران با آزاد سازي 185 مترمربع بالاترين فضاي آزاد شده بايگاني را داشته است.

 

سناد و پرونده‌ها پس از ایفای نقش خود در زمان مقرر، از چرخه اداري خارج می شوند و در بایگانی های راکد ادارات نگهداری می شوند که این اسناد باید مطابق قانون سازمان اسناد ملي ايران مورد ارزشيابي قرار گيرند و اسنادی که از لحاظ اداري، قضائي، فرهنگي، علمي، مالي، اقتصادي، فني و تاريخي واجد ارزش نگهداري دائم باشند به آرشيو ملي منتقل و اوراقي كه فاقد ارزش هاي مزبور باشند، طي مراحل قانوني امحاء می شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: