کد خبر: 24639
تاریخ انتشار: سه شنبه, 08 تیر 1395 - 08:06

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

در کتابخانه مرکزی آستان قدس  دایر شد

نمایشگاه نفایس قرآنی و آثار خطی، چاپ سنگی با موضوع حضرت علی (ع) 

منبع : لیزنا
به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی علیه‌السلام، نمایشگاهی از  نفایس قرآنی و کتابهای خطی، چاپ سنگی و چاپی با موضوع حضرت علی علیه‌السلام از تاریخ6 تا15  تیرماه  در محل کتابخانة مرکزی آستان قدس رضوی دایر شده است.
نمایشگاه نفایس قرآنی و آثار خطی، چاپ سنگی  با موضوع حضرت علی (ع) 

 

به گزارش لیزنا، رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، با بیان این مطلب گفت: در این نمایشگاه مصاحف شریفه اهل البیت(ع) مانند قرآن خطی به دستخط مبارک حضرت علی(ع)، امام حسن(ع)، امام حسین(ع)، امام سجاد(ع)، امام جعفرصادق(ع)، امام موسی الکاظم(ع) و امام رضا(ع) که با خط کوفی بر روی پوست آهو کتابت شده است در معرض دید عموم قرار گرفته است.

 محمدجواد قوی بیان کرد: «در این نمایشگاه کتابهای خطی ارزشمندی نظیرغررالحکم، دعای مصباح، شرح دیوان حضرت علی(ع)، صد کلمه علوی، شرح نهج البلاغه و تاریخ و زندگانی علی بن ابی طالب(ع) در معرض دید عموم قرار گرفته است.

 وی با بیان اینکه قصیده علویه، مناقب المرتضوی العلوی، غررالحکم و دررالکلم، علم الیقین،  کشف الیقین و راه سعادت برخی از عناوین کتب چاپ سنگی این نمایشگاه می باشد افزود: از غدیر تا محراب، فضائل و معجزات امیر المومنین، منشور مملکت داری، امام علی (ع) در قرآن، آخرین وصیت حضرت علی(ع)،  امام علی(ع) پیشوا و پشتیبان، سیمای امام علی(ع) در معراج و علی(ع) از زبان شهید مطهری برخی از کتابهای چاپی این نمایشگاه می باشد.

وي تصریح کرد:”كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي داراي مجموعه هاي خطي وچاپي بي‌نظيري در موضوعات مختلف مي باشد كه به مناسبت هاي مختلف بخشي از آنها در قالب نمايشگاه به نمایش در می آید و مورد توجه نسخه‌شناسان، پژوهشگران و علاقه‌مندان به آثار دینی و مذهبی قرار دارد“.

 

گفتني است که نمایشگاه « گنجینه آثار خطی، چاپ سنگی و چاپی با موضوع حضرت علی(ع) »، از 6تا 15 تیرماه، صبح و بعد از ظهر، در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار فرهنگی و معنوی است. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: