کد خبر: 29306
تاریخ انتشار: یکشنبه, 25 تیر 1396 - 16:40

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

«پاییز عجب دست کجی داری تو» در دهلران نقد شد

منبع : لیزنا
کتاب «پاییز عجب دست کجی داری تو» با حضور سراینده اثر در کتابخانه عمومی سعدی شهر دهلران ایلام، نقد و بررسی شد.
«پاییز عجب دست کجی داری تو» در دهلران نقد شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی ایلام، نشست نقد کتاب «پاییز عجب دست کجی داری تو» با حضور محمدرضا پاکزادان، شاعر کتاب؛ علی کیانلویی و عنایت‌الله مرادزاده، منتقد و جمعی از علاقه‌مندان و اعضاء فعال در کتابخانه عمومی سعدی دهلران برگزار شد.

در ابتدای جلسه محمدرضا پاکزادان، مؤلف کتاب ضمن تقدیر از برگزاری نشست نقد و بررسی درباره این کتاب گفت: «پاییز عجب دست کجی داری تو» در سال ۱۳۹۳ توسط انتشارات فصل پنجم منتشرشده است و شامل نودوهشت قطعه رباعی در مضامین اجتماعی، فلسفی، دینی، عارفانه و عاشقانه است که در فرم‌های کلاسیک، مدرن و آوانگارد(پیشرو) سروده شده است.

در ادامه این نشست علی کیانلویی از شاعران بومی شهرستان دهلران به‌نقد و بررسی کتاب پرداخت و آن را از منظر محتوایی و فنی، اثری قوی و قابل قبول دانست.

وی افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر در برخی موارد، محتوای شعر فدای فرم، شکل و بازی‌های زبانی می‌شود، اما در این اثر تمامی رباعی‌ها پرمحتوا بوده و مضامین مختلف عاشقانه، عارفانه، اجتماعی و... را در برمی‌گیرد.

کیانلویی در ادامه گفت: در این کتاب نمونه شعرهای کلاسیک و آوانگارد (پیشرو) دیده می‌شود؛ اگرچه این مسئله به یکدستی اثر ضربه می‌زند اما از سوی دیگر برای مخاطبان مختلف راضی‌کننده است.

وی در ادامه با اشاره به بهره‌گیری مناسب از ضرب‌المثل‌ها، استفاده درست و فراوان از آرایه‌های ادبی و وجود عنصر خلاقیت در این اثر را نشانه توانایی و پختگی شاعر دانست و افزود: این کتاب می‌توانست با تعداد کمتری رباعی هم چاپ شود.

 

در ادامه جلسه، عنایت‌الله مرادزاده از دیگر شاعران و نویسندگان شهرستان دهلران با اشاره به انتخاب نوع کاغذ، طرح و رنگ جلد کتاب آن را متناسب با عنوان و فضای پاییزی کتاب ارزیابی کرد و گفت: این کتاب توسط انتشارات فصل پنجم که ناشر تخصصی شعر است منتشرشده است و همین مطلب مؤید موفقیت و نقاط قوت آن است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: