کد خبر: 36411
تاریخ انتشار: سه شنبه, 23 مرداد 1397 - 15:01

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری جلسه‌ کتابخوانی «یک‌شنبه‌های کتاب» که در کتابخانه دکتر شهیدی

منبع : لیزنا
طاهره ایبد در جلسات «یک‌شنبه‌های کتاب» مطرح کرد: هر کتاب یک تجربه تازه است و بچه‌هایی که کتاب می‌خوانند هم بر تجربه‌شان افزوده می‌شود هم قدرت تخیل‌شان بالا می‌رود.
برگزاری جلسه‌ کتابخوانی «یک‌شنبه‌های کتاب» که در کتابخانه دکتر شهیدی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه8 و فرهنگسرای گلستان، طاهره ایبد، در جلسه‌ کتابخوانی «یک‌شنبه‌های کتاب» که در کتابخانه دکتر شهیدی برگزار شد، خطاب به مخاطبان کودک و نوجوان خود گفت: بهترین راه برای این‌که بدانید آنچه نوشته‌اید، خوب است یا نه؛ این است که داستان خود را در یک گروه بخوانید و نظر دیگران را بشنوید. اگر دوستان شما خوش‌شان آمد یعنی قصه‌ای که نوشته‌اید خوب و خواندنی است اما اگر از نوشته‌تان اشکال گرفتند هم ناراحت نشوید و تلاش کنید تا کاستی‌ها را کم و کمتر کنید.

نویسنده مجموعه «بیزبیزپشه» در پاسخ به این‌که برای نوشتن داستان‌هامان، چطور ایده‌یابی کنیم بیان کرد: نه تنها کودکان و نوجوانانی که علاقه‌مند به نوشتن هستند که نویسندگان حرفه‌ای هم با این مشکل مواجه‌اند و پیداکردن ایده کار بسیار دشوار است. یکی از راه‌ها برای سوژه‌یابی، زندگی کردن و تجربه زیستی است که البته بچه‌ها نمی‌توانند از این روش استفاده کنند چراکه کوتاه زندگی کرده‌اند اما می‌توانند خاطرات و اتفاقات روزانه‌شان را بنویسند و روی اتفاقات روزمره تمرکز کنند.

ایبد همچنین بیان کرد: فضای مدرسه، مجال خوبی برای سوژه یابی است. حتی بزرگسالان هم وقتی می‌خواهند برای بچه‌ها داستان بنویسند از ماجراهایی که در مدرسه اتفاق افتاده استفاده می‌کنند. اخبار و اطلاعات هم می‌توانند به ما در سوژه‌یابی کمک کنند. البته برای نوشتن یک داستان تنها به سوژه نیاز نداریم بلکه باید عناصر داستانی را هم بشناسیم و تکنیک داستان‌نویسی بدانیم.

به گفته این نویسنده کودک و نوجوان، هر کتاب یک تجربه است و کسانی که کتاب می‌خوانند، تجربه بیشتری کسب می‌کنند و با تجربیات دیگران هم آشنا می‌شوند. از سوی دیگر خواندن داستان بر قدرت تخیل می‌افزاید. به همین خاطر، بچه‌هایی که قصه و داستان می‌خوانند باهوش ترند.

گفتنی است نشست ادبی «یکشنبه های کتاب» با حضور نویسندگان در کتابخانه های مراکز فرهنگی هنری منطقه8 هر یکشنبه برگزار می شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: